2020. február 26., szerda

A táblagyűjtemény

Mert még ilyenünk is volt.Nehéz már megmondani melyik is volt az első táblánk,de talán amennyire visszatudok emlékezni akkor azthiszem,hogy a Velencei tábla.Velencéről mentünk ki,fel a hegyekbe...akkor még gondolatban sem létezett a Bence-hegyi kilátó és ahogy mentünk ki a településről,ott volt a Velence várost jelző tábla....Innen kezdődhetett a történet.Na de miről is van szó?Nyilván nem érti a kedves olvasó mi a jó fenéről haladzsázik ez itt.Arról,hogy ott a Velence települést jelző táblánál jutott elöször eszünkbe,hogy minden új településen amit érintenek túráink és ha olyan helyen vezet az utunk,ahol a  települést jelző tábla lesz éppen, majd fotózkodunk.Létrehozunk majd egy több tucat táblából álló gyüjteményt és egy szép napon amikor már lesz majd legalább száz elöjövünk vele és megosztjuk ahol csak lehet...

Az első tábla,2015 augusztus 24-én
Persze mire ezt elhatároztuk,már számtalan településen jártunk.De ettől kezdve mindenhol kötelező volt fotózkodni,ha olyan köszönt szembe ahonnan még nem volt táblánk.Szépen gyűltek a táblák,szebben mint ahogyan azt előzetesen gondoltam volna.Egy idő után már természetesnek tűnt minden olyan táblánál képet csinálni,ami még nem volt benne a gyűjteményben.Lehetett az a legközelebbi falu vagy akár a legtávolabbi város.Sosem hagytuk ki,ha egy új tábla került elénk.Jó kis buli volt ez is.Megszerettük.

Az egyik tökfesztiválon készült kép
Szép kis gyűjteményünk volt már.A teljesség igénye nélkül pár név: Dömös,Vékény,Helemba,Óbánya,Cserkút,Esztergom,Vác,Szenna,Szálka,Lórév stb. és még sok-sok név ami azt jelezte merre is jártunk,hova jutottunk el.Ezt a mókát Gergő is kedvelte,mindig nézte hol tartunk,mennyi táblánk van már.Sosem számoltam meg hol tartunk,de nagyon a száz környékén lehet az a szám.Nem számoltam meg,mert egyszer abbamaradt az egész...A történtek ismertek.Gergő elment és nekem nem volt kedvem soha többé táblázni és táblákat gyűjteni...

Az utolsó tábla,2018 október 15-én
Az utolsó táblánk Várpalotáról való.A Baglyas-hegyi túrán ejtettük útba 2018 októberében.
Mondanom sem kell,hogy a fene sem gondolta,hogy ez lesz majd az utolsó...Volt ezután még négy túránk is,de ott vagy nem volt tábla,vagy már voltak onnan tábláink.Így Várpalotával zárult a gyűjtemény.Gergő 2018 decemberében ment el.
A halálát követő első túrán ami az ő emléktúrája volt akkor,újra szembe köszönt egy új tábla,ami még nem volt benne a gyűjteménybe..."Baracs" volt a felíraton.Hiába az egyik legközelebbi település,táblánk még nem volt innen.Ott álltam a táblánál és a szívem belesajdult akkor a fájdalomba.Nem tudtam fényképet csinálni... iszonyatos volt,hogy Gergő nem volt ott velem...

Amikor volt velünk valaki,akkor tudtunk közös képeket is csinálni
Sokáig a soron következő túrákon rá sem tudtam nézni a táblákra...tudtam ha csak odanézek megszakad a szívem.... A pár héttel ezelőtti ráckevei túrán tudtam újra ránézni egy települést jelző táblára.Ráckeve volt a felíraton... a szívem most sem fájt kevésbé,főleg ha az is eszembejutott,hogy ennél a táblánál Gergővel is fotózkodtam....de legalább már oda tudtam nézni...Ezután kezdtem el agyalni rajta,hogy folytassam-e a gyűjteményt?

Az egyik legkedvesebb táblánk
Egyfelöl,Gergő nélkül az a gyüjtemény sem ér semmit.Másfelöl tudom ő azt mondaná,hogy folytasd fater én most is ott vagyok veled...Még nem visz rá a lélek,hogy új táblákat tegyek be a gyűjteménybe és lehet nem is fog soha.
De az is lehet,egy szép napon majd igen.
Mondanám,hogy ez is kedves sztori,de természetesen nem lehet az.A gyüjtemény Gergőé,ő onnan is mosolyog rám vissza...

Mosoly innen is...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése