2018. június 1., péntek

Nyári tervek

Nem a nyár a legideálisabb évszak a túrázásokhoz.Jobb ilyenkor egy vízparton,egy hideg sör mellett...de én/mi nem ezek a fajták vagyunk...Megyünk majd a nyáron is,noha valószinüleg egy kicsivel kevesebbet mint a többi évszakokban.Jelen állás szerint hat túrát tervezek a nyárra,hónaponként kettöt.Persze ez csak egy elözetes terv ami bármikor borúlhat,bármikor változhat.Na de nézzük meg a mi elözetes tervezetünket a nyárra.

Lillafüred
Valahogy Lillafüred nagyon hívogat...Nincs betervezve ugyan,de hívogat.Ha úgy jön össze a dolog akkor eljövünk ide,de csak ha úgy jön össze,mert mondom ez nincs amúgy betervezve,ez a jövő évi bakancslista része,de ha összejön elmegyünk még az idén.

Amúgy meg...a Pilis tetővel kezdenénk,ez az a túra ami már évek óta halasztódik,ideje lenne már belevágni.Hát nem ez a legideállisabb túra nyárra.Kánikulában megmászni a Dunántúl második legmagasabb hegyét,hát....Na de belevágunk majd.

A fenséges Pilis
Folytatnánk idén is a Tolnai-hegyhát felfedezését.Ez is egy olyan túra ami hónapok óta halasztódik,így erre is sort kéne már keríteni.Keszőhidegkút környékét szeretnénk bejárni,folytatva az izgalmas dombság felfedezését.
A dombságban sok a felfedeznivaló,szinte érintetlen,túrázók alig keresik fel,így itt látni a legtöbb vadat,olykor mellettünk húznak el,éppen ezért izgalmas.
A Tolnai-hegyhát egyetlen gyengéje,legalábbis amit eddig tapasztaltunk a jelzések gyenge felfestése és az,hogy térkép nincs a területről.
Mondom,hogy izgalmas.

A Tolnai-hegyhát lankái
Júliusban mindenképp szeretnénk felkeresni végre az elöttünk nem igazán ismert Bakonyt.Még nem túráztunk a hegységben (én ugyan voltam itt harminc éve),ideje elkezdeni ezt is.Várpalotáról mennénk Eplénybe,érintve Bátorkő várát és az eplényi libegőt is.Mivel mit mondtam számunkra ismeretlen még a Bakony,így sok fogalmam nincs a terepviszonyokról ezen a túrán.Majd meglátjuk.Esélyes lehet,hogy július helyett augusztusban jövünk ide.

Bátorkő vára
Aztán vagy elötte Tácra mennénk,Gorsiumot néznénk meg a római kori múzeumot.Egy jól járható könnyü túra vezet ide Seregélyesröl.A hátulütője a dolognak,hogyha a legnagyobb nyári melegben jövünk ide,akkor alaposan megsüthet a nap,hiszen útközben alig lesz fa...
Így még az is elképzelhető,hogy ezt a túrát eltesszük őszre,mindesetre egyenlöre azért bevan tervezve.

Tác - Gorsium
Augusztusban kerülhet sor a szintén számunkra még ismeretlen Zselicben egy túrára.Kaposvárról mennénk a híres Szennára ahol azt a kis skanzenfalut néznénk meg.Ez a túra borúlhat abban az esetben ha a Lillafüredi valóra válik,ebben az esetben ez a túra átmehet a jövő évi bakancslistába,de ha nem akkor szeretnénk eljönni az ország erre a részére is végre.

A Zselic
Hogy mi lehet a hatodik túra a nyáron?Erre legnagyobb esélyes az érdi ófalui rész felkeresése.Jelenleg ez van legjobban képben,de mint mondtam bármikor bármi változhat.Sok-sok mindentől függ mikor melyik túrára tudunk elmenni,igyekszünk követni a tervet,de ez bármikor borúlhat.Menetközben is kiagyalhatunk valamit,több helyre is eljuthatunk mint ahogy kevesebbre is.Tehát a cél a hat túra teljesítése a nyáron!

Érd ófalui kilátó
Meccstúráról egyenlöre nem tudok beszélni,hiszen a szezonnnak éppen most vasárnap lesz vége.A következö pedig várhatóan augusztus közepén kezdödik,de a sorsolást meg július közepe felé tudjuk meg.Így csak akkor tudunk tervezni,ha meglesz a sorsolás a követező idényre.

A stadionunk.Benne van a pakliban egy meccstúra lehetösége is a nyáron.