2018. március 13., kedd

Segítségkérés - A párkányi emlékmű

2017 júlusában túráztunk a szlovákiai Burda-hegységben vagy ha úgy jobban ismerős a Kovácspataki-hegyekben.Onnan lejövet átszelve Garamkövesdet a Garam majd a Duna mellett a töltésen haladva lettünk figyelmesek egy kis emlékműre.A felíratnak hála ami magyarul is kivolt írva tudtuk meg,hogy itt a II.világháború idején egy légi szerencsétlenség történt.A téma elkezdett érdekelni gondoltam majd utánanézek és írok róla.Ám itt történt meg a baj...

A töltés a Duna mellett háttérben a Kovácspataki-hegyek
Keresgettem kutatgattam az interneten,de a témáról finoman fogalmazva sem találtam semmit.Jegeltem a témát majd egy-két hónap múlva újra megpróbáltam.Az eredmény ekkor is a semmi volt.Újabb téma jegelés következett.Most jutott eszembe,hogy megkérem a kedves olvasót,hogy bárki akinek van valami infója az ossza meg velem,vagy ha tud olyan lehetőleg magyar nyelvű oldalról ahol a témáról lehet bármit találni azt is ossza meg velem.Hátha akad az elkövetkezendő időkben majd ilyesvalaki...Ide is írhat kommentben az illető,vagy akár megkereshet a zolee.dpase@onbox.hu e-mail címen is.
Elöre is köszönöm!

Maga a bizonyos emlékmű

4 megjegyzés:

  1. Tiszteletem. Az emlékművel kapcsolatban írok. Hát az a helyzet, hogy sokat foglalkozom a térség második világháborús harcairól természetesen amatőr szinten. Nemrég vettem egy könyvet amelyben pár sor erejéig megemlíti az író a bombázó repülőgép szerencsétlenségéről. Röviden. A Boston típusú gépet a német légvédelem lőtte le 1944 december 22.én.A 218.bombázó hadosztály kötelékébe tartozó bombázó a szovjet 3.gárda repülő hadtest gépeivel közösen bombázták aznap Esztergomot és Párkányt. A gép maradványait véletlenszerűen találták meg 60 évvel a háború után.A legénység neve olvasható az emlékművön. A könyv csak KOLCOV pilóta nevét közli. Az egész legénység hősi halált halt. Remélem valamit tudtam segíteni.Tudom ezek az információk az emlékművön is megtalálhatók.

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Az említett könyv címe Pavol Steiner:BABYLON ARMÁD. Boje medzi Iplom a Hronom, zima 1944-1945

      Törlés
  3. Köszönöm szépen a tájékoztatást!

    VálaszTörlés