2023. augusztus 31., csütörtök

Rottyadt nyár - összefoglaló

Júniusban amikor a nyári tervekről írtam már tudtam,hogy egy igen nehézkes nyár vár ránk.Számtalan,nagyobbnál nagyobb problémákkal küszködtünk már a nyár első napján is,így nem kergettem hiú álmokat a nyarat illetően.Három nagy túrát próbáltam azért megtervezni.Persze semmi sem jött össze és mondhatom,hogy túrázásilag ez volt minden idők legszarabb nyara.Egy-egy helyre jutottunk csupán el,oda is vért izzadva.Voltak a nyárnak olyan pillanatai is amikor úgy éreztem feladom már a sok kínlódást,aztán mindig akadt valami ami valahogy átsegített a legnehezebb órákon is.Na nézzük merre is jártunk a nyáron.Hosszú összefoglalóra nem kell számítani...

Móni,Gergő emléktúrájának pótlásán

Június első napjainak valamelyikén pótoltam Móni kedvéért Gergő emléktúráját.Móni 2021 szeptemberében kapott stroke-ot,így sem a 21-es,sem a 22-es emléktúrára nem tudott eljönni.Megígértem neki,ha bármikor olyan állapotba kerül amikor képes lesz eljönni,megcsináljuk a túrát.Móni erőt vett magán és úgy döntött csináljuk meg az emléktúrák pótlását.Persze olyan tökéletes állapotban még nem volt,hogy a teljes túrát megcsináljuk,de a felét megcsináltuk!Egész jó időnk volt és Móni a lehetőségekhez képest jól bírta a túrát.Így legalább ez sikerült.A nyár további részében aztán Móni nem vállalt be több túrát,talán majd ősszel...Mindössze hét kilométert mentünk,de ez is kellemes volt.

Az emléktúra filmje

Ezt követően jött az egyetlen olyan túra ezen a nyáron amit mi Gergővel bakancslistás túrának neveznénk.Már nagyon érett évek óta egy mátrai túra fel a Kékestetőre.Sajnos,hogy Gergővel nem tudtam ide eljönni.Június végén aztán Zolikával neki vágtunk a Mátrának.Én 43,de ő is vagy 20 év után jött újra a Mátrába.Mátrafüredről túráztunk fel a Kékestetőre.Alighanem ez volt az első olyan túrám a történelemben amelyen végig felfelé kellett menni.De nem bántuk meg.Rengeteg látnivaló akadt útközben,szebbnél szebb tájakon keresztül kapaszkodtunk fel az ország legmagasabb csúcsára.Ahol aztán felmentünk a Tv-toronyba.Nagyon klassz volt és nagyon élveztük.A Mátra szépsége pedig megfogott minket,így szeretnék még ide tervezni a következő években is.

Ennél magasabbra ebben az országban már nem lehet jönni!


A mátrai túra filmje

Nem indult rosszul a július.Régóta szemezgettem már a mezőfalvi szőlőheggyel,ahol semmi extra dolog nincs.Azért vonzott a hely mert a fél gyerekkoromat itt töltöttem és katona is itt voltam.Szerettem volna itt egy túrát menni,megnézve a régi kedves helyeket és a régi házunkat ahol a kertünk volt.Zolika jött el velem,a túra kellemes volt,de érzelmes.Abból a szempontból,hogy hiába kerestem legalább egy embert a régiek közül,nem volt már erre senki..a régi házunk pedig igen rottyadt állapotban volt,de azért jó volt újra látni.A laktanyából meg semmit nem láttunk,mert úgy benőtte a susnyás,hogy az eltakart mindent.Egy jó nagy kört mentünk Zolikával,a túrát pedig babgulyással és palacsintával zártuk Mezőfalván.

A régi házunknál


A szőlőhegyi túra filmje

Már nem volt sok pénzünk július közepére,de az ez évi WTA tenisztornáról nem hiányozhattunk.Főleg mert már elővételben megvettük a jegyeket Zolikával,hiszen olyan világsztárok érkezését harangozták be akik a kedvenceink közé tartoztak.Aztán nem jött el persze közülük senki...de mi elmentünk a tornára,amely nem volt olyan jó mint a tavalyi,de azért elvoltunk.Úgy volt,hogy még egy nap eljövünk az egy hétig tartó tenisztornára.De ekkor jött haza újra külföldről a legjobb barátom Eli,nem hagyhattam ki vele egy újabb találkozást ami közvetlen a teniszi nap után volt.Pompás volt vele ismét együtt lenni,de ezzel aztán el is ment minden maradék pénzem,így júliusra ki is fújtunk.

Zolikával a teniszstadionban

Eli újra itthon járt

Augusztusra sem nagyon tértünk még magunkhoz,de nem telhetett el úgy a nyár,hogy legalább még egy túrára nem megyünk el.Hosszas gondolkodás után elővettük az előző években évzárónak szánt (de meg nem valósuló) Balaton parti túrát.Ismét Zolikával vágtunk neki a bulinak.Siófokról indulva lehetőség szerint minél közelebb a Balatonhoz menve egészen Balatonakarattyáig mentünk.Jó volt,leszámítva egy másfélórás esőt és azt,hogy a legjobb részeket hagytuk ki.Így ez a túra ismétlésre vár,csak most majd visszafele irányból.Ezzel aztán ki is fújtunk a nyárra,amely valóban kritikán aluli volt most...

A Balaton Balatonakarattyánál

A túra filmje

Szó szerint ez tehát egy rottyadt nyár volt.Nem volt jó leszámitva ezt a 4-5 napot,szenvedtünk csak és csak úgy voltunk értelem nélkül.A nyáron jómagam tehát 4 túrán voltam és egy meccstúrán.Minden alkalommal természetesen ott voltam én,Zolika négy,Móni egy alkalommal volt velem.Az Elizával való találkozás pedig nem minősül túrának.Egy hegységben voltam,kétszer a Mezőföldön,egyszer Budapesten és egyszer a Balatonnál.Gyatra teljesítmény...

Nem sokat javult a helyzet,de úgy agyalgattunk Zolikával,hogy mégegyszer ilyen fos évszakot nem engedhetünk meg magunknak...na de erről majd a következő,őszi tervekről szóló bejegyzésemben!

Ezen a nyáron még a sör sem volt mindenhol maradéktalanul jó...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése