2021. július 3., szombat

Régi júliusok

A legismertebb közösségi oldal dobja fel rendszeresen az elmúlt évek emlékeit,egy-egy adott napra.Innen jött az ötlet,hogy készítek én is egy visszatekintős sorozatot,havi szintekre lebontva,szigorúan csak a túrázásokra fókuszálva.Persze egy-egy más eseményt nem lehet függetleniteni a túrázásoktól,így azokra időnként kitérek.A mai részemben az eddigi júliusi túrázási eseményekre próbálok visszaemlékezni.Ezek voltak a jelentősebb események a júliusokban.

Gergő 99 júliusában született,majd 16-ban már a Rám-szakadékot hódította meg

Mindig is a július volt a leggyengébb hónap túrázásilag,persze hiszen ilyenkor vannak a legnagyobb melegek és nem feltétlen túrázni van kedve az embernek.Az első túrázásilag említésre méltó júliusom 1985-ben volt amikor is két hetet töltöttem építőtáborban Bodajkon.Ott aztán több kisebb túrát is tettünk,noha akkor nem voltam még teljesen tudatában,de alighanem a Gaja szurdokban is járhattam már.Sokáig nem történt említésre méltó július,majd 1998-ban Gergő édesanyjával túrázva a Visegrádi-hegységben alaposan eltévedtünk....Móni már-már pánikban is volt,de persze nem lennék az aki,megtaláltam a kiutat.Viszont a 25km-es túrából így 10 lett.Aztán 1999 júliusában megszületett Gergő,blogom első számú főszereplője.Bántóan kevés időt adott neki/nekünk a sors,de abban a kicsi időben úgy gondolom boldog volt,hiszen számtalan csodát átélhettünk,köszönhetően a túrázásoknak is.Az egyik ilyen júliusban tanulta meg Gergő a turistajelzések értelmezését,jelentését és követését.

Kilátás a szlovákiai Burda hegység déli széléről a Dunára és Magyarországra
Pár július csak azzal telt,hogy a csapatunk felkészülési meccseire túráztunk ki a közeli Pálhalmára,de közben 2013-ban azért akadt egy túra.Mónival és Gergővel jártuk végig a pécsi kilátókat a Tubes-Misina gerincen.Aztán 2016-ban először sikerült eljutnunk a Rám-szakadékba.Gergővel éltük át ezt a csodát.Hatalmas élmény volt.Szerencsénk volt,mert egy keddi napon jöttünk így alig-alig voltak a híres szurdokban.Rá két napra pedig Esztergomba mentünk,ahol felkapaszkodtunk a Vaskapura,majd átmentünk Párkányba is.Ekkor jártunk a Bazilika tetején is.A Vaskapuról meg ekkor lettünk figyelmesek a szemközti már Szlovákiában húzódó hegyvonulatra a Burdára.El is határoztuk,hogy rövidesen eljövünk oda is.Így 2017 júliusában már a Burdába jöttünk,igaz akkor már másodszor mert korábban ősszel is eljutottunk ide.2018-ban pedig egy pazar tárt tettünk a Bakonyban.Itt érintettük Bátorkő várát és az eplényi libegőt is.Gergő ezeken a túrákon velem volt.

Gergővel a 2018-as bakonyi túrán

A Nagy-Kopaszi kilátó
Nagy terveink voltak 2019-re,de Gergő ezt már nem érhette meg.Halálát követő első szülinapján váltottuk valóra egy nagy álmát az édesanyjával.Felkapaszkodtunk a Budai-hegység legmagasabb csúcsára a Nagy-Kopaszra és még a Remeteszurdokba is lementünk.Fájdalmas volt,mert ezt a túrát még Gergővel terveztük.Érdekessége volt a túrának,hogy egy eltévedés mentett meg minket egy hatalmas vihartól,amely elöl így viszont menedéket tudtunk találni.Ha nem tévedünk el az erdő mélyén csap le ránk.Túlvilági segitséget éreztünk ki a dologból...2020-ban a kornavírus első hulláma után júliusban a Gergő utáni éra újdonsült túratásai közül Manóval jutottam el a Balaton-felvidékre méghozzá a fantasztikus Hegyestűhöz.Kivételes szépségű túra volt.Zolika ekkor kórházban volt kezelésen,így nem tudott velünk tartani.Amikor pedig kijött sokáig nem tudott a valagán maradni.Kezdetnek még a lábadozási időszakban kimentünk a közeli Sigray kúriát megnézni.

A Sígray kúriánál2020-ban
Így érkeztünk el napjainkig.Még hónap eleje van,természetesen még nem volt túra.Ebben a hónapban szeretnénk eljutni Balatonboglárra és folytatni szeretnénk a Balaton-felvidék felfedezését is Balatonfürednél.Esélyes lehet még egy környékbeli túra megtétele is.