2020. április 18., szombat

A régi torony emlékei

A Zengő csúcsán található geodéziai mérőtorony lassan mindennapos vendég már a blogomban,hiszen a szemünk előtt újul meg és válik igazi kilátóvá.Ám a régi mérőtorony alaposan belopta magát a szívembe,hiszen immár túrázásaim történetének egyik ikonikus helyszíne.Pedig olyan nagyon sokat nem jártam itt.A régi torony szép lassan átalakul és majd eltűnik a szemünk elöl.A régi ikonikus torony...Persze (szerencsére) az továbbra is ott lesz,igaz kicsit elrejtve.Tehát eltűnni nem fog,de a jól ismert régi formában már nem mehetek fel többé a Zengó legmagasabb fokára,amely az új építménynek hála négy méterrel magasabbra tolodik.Mai bejegyzésemben összegyüjtöm a régi toronnyal kapcsolatos élményeim,emlékeim.

Az ikonikus torony
A Zengőn mondhatni más sokszor jártam,ám fenn a toronynál ha jól emlékszem négyszer.Gyakorlatilag átlagban minden évtizedre jutott egy zengői kilátós túra.A legelsőt kivel mással mint Sándorral ejtettem meg.Azhiszem az időpont 1989 jűniusa lehetett.Egy hétvégére érkeztünk le a Mecsekbe akkori legjobb cimborámmal Lajossal.Felmentünk hétvégére a kunyhóhoz,ahol csatlakozott hozzánk még egy ember:Péter.Ővele már nem teljesen tiszta hogyan ismerkedtem meg,mohácsi volt és túrákat akartunk szervezni.Kezdésnek meghívtam ide őt is.Szóval egy kellemes éjszaka után a kunyhóban másnap reggel vágtunk neki a túrának a Mecsek csúcsára.Az útvonal amely azután már mondhatni szokásos volt,a Dobogón,a Cigány-hegyen és a Miske-tetőn át vezetett fel a csúcsra.Ekkor találkoztam elöször a toronnyal.Pesze én elsőre beleszerettem a helybe.

A kilátás egy része
A kilátás odefentről fenomenális volt,talán az addigi legszebb amit életemben láttam.Szerettem volna minél előbb visszajönni,ám erre nyolc évet kellett várni.Újra Lajos tartott velem és elhoztuk magunkkal az egész otthoni bandát,velem volt még Móni is ő szülte meg két évvel később Gergőt... Újra a Nyárádi kunyhóból indultunk,ugyanazon az útvonalon mint nyolc évvel korábban.Annak ellenére,hogy elöző éjszaka éjjel kettőig tartott a buli a kunyhóban másnap reggel fél nyolckor már indultunk Sándor vezetésével a gigantikus túrára.Jól is éreztük magunkat.A sors aztán úgy hozta,hogy Sándorral többé nem jutottam el ide.

Haverokkal a kilátóban (1997.)
Tizennyolc év telt el mire újra eljutottam a toronyhoz.Sándor már nem élt sajnos.A torony közben sokmindent megélt,többek között látta a híres zengői csatát.Gergő közben kezdett felcseperedni,nekem pedig új barátaim is lettek.Ők hívtak meg egy újabb zengői túrára.Minden eddiginél többen vágtunk neki a Zengőnek,heten mentünk meghódítani a csúcsot,ezúttal Hosszúhetényből.Ezen a túrán láttam elöször a fantasztikus medvehagymásokat is a Zengő oldalában és ekkor láttam életemben elöször bazsarózsát is.Felejthetetlen élményeknek bizonyúlt.Brutálisan jó túra volt amelyet úgy megszerveztek a barátaim,hogy mindössze 12km-es volt mégis rendkivül látványos.Hosszúheténybe érve pedig kellemes halászléval vendégeltek meg minket.

A társaság a tornyon 2014-ben
Az utolsó eddigi ittjártam pedig Gergőhöz fűzödik.Ketten jöttünk el Hosszúheténybe és vágtunk bele egy újabb gigantikus túrába amely érintette a Zengőt is (és később a Takanyó-völgyet).Ketten voltunk,de szokásosan kiválóan éreztük magunkat.Magunk lehettünk a torony csúcsán 2017 tavaszán.Természetesen Gergő ezt is a végletekig élvezte.Én pedig ekkor láttam utoljára a tornyot.Bár 18-ban és 19-ben is jártam a Zengőn,magához a toronyhoz már nem mentünk fel.Idén úgy terveztem,hogy amint készen lesz az új kilátó eljövök és megnézem.Ám úgy tűnik a koronavírus közbeszólt...

Gergő a toronyban 2017-ben,a háttérben látható,hogy a fák már elérték a kilátószint magasságát
A torony azonban a tervezett időpontra nem készült el és ezen sorok írásakor sincs még kész.Reménykedünk,hogy a koronavírus járvány is idővel továbbáll így nem maradunk le semmiről és talán sikerül még idén eljutni újra ide.Addig is őrzöm a régi torony emlékeit,hiszen valahányszor itt jártam az mindig nagyon jó volt,mindig egy édes emlékkel lettem gazdagabb amelyek mindörökre megszépítik az életemet.A régi torony nem veszett el,ott lesz az most is,csupán kap egy új ruhát.

Az eddig utolsó találkozásom a toronnyal (2017)
Természetesen minden emlitett túráról van részletes bejegyzés a blogban.
Elég beírni a blog keresőjébe,hogy Zengő és akkor kiadja azokat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése