2020. március 22., vasárnap

A legjobb évünk

Hát alaposan betett a koronavírus a túrázós terveimnek is...Ezen a hétvégén például a Budai-hegyekben túrázgattam volna.Ennek egyenlőre lőttek.Álmomban sem gondoltam,hogy ilyesmit kell megérnünk.Nincs ugyan hivatalosan (még) elrendelve,de az emberek nagy többsége odahaza tart házi karantént és szinte kijárási tilalom van.Ám ez nem érinti a munkahelyem,ahogy azt elöző bejegyzésemben írtam,hiszen a mocskos pénzéhes szarháziaknak a profil a fontos most is,az embereket kitéve halálos veszélyeknek... Friss túrabeszámolóval így nem tudok most jelentkezni.Úgy gondoltam egy bejegyzés erejéig visszatekintek Gergővel való túrázásaim legjobb évére.

Gergő Kisújbányán 2016 augusztusában
Voltak jó éveink,ám nem bizonyúlt túl nehéz feladatnak kiválasztani a véleményem szerinti legjobbat.Ez pedig a 2016-os esztendő.Ebben az évben állt elöször össze igazán a bakancslista és ebben az évben jutottunk el olyan helyekre amelyekről csak álmaimban álmodoztam.Megvalósítottunk Gergővel jobbnál jobb terveket.Pedig a szezon csak nehezen indult be.Már február volt mikor elkezdtünk túrázgatni.Elöször a helyi sziget addig ismeretlen részeit fedeztük fel,majd két Velencei-tó körüli túrával kezdtünk.Az elsőn végigmentünk a tó partján Velencétől - Dinnyésig,ahol akkor néztük meg elöször a mini várparkot.Már ez is óriási élmény volt.A másik túránkon pedig Pákozdról mentünk Pátkára a már eddigre jól ismert ingókövek érintésével.Pazar túrák voltak ezek is.

Elöször a Rám-szakadékban
Ezek után kezdtünk a lakóhelyünk környékét felfedezni.Volt mit!Nem is gondoltunk,hogy lakhelyünk 30km-es körzete is ennyi érdekességet és csodát rejt.Ekkoriban fedeztük fel a Szent-Mihály erdőt,az Adonyi-szigetet,vagy az Adonyi-szőlőhegyet is.A helyi nagy/sebes folyású csatornát és végigjártuk Gergővel.A már ismert túrákra is elmentünk,Dunavecsére,vagy éppen a Rácalmási-szigetre.Tovább bűvészkedtünk a Csövek-völgyében is.Ezen túrák is mindegyike életreszóló élmény volt.Ám a nagy túráinkra is merész,fantasztikus terveink voltak,amelyek mindegyikét sikerült valóra váltani.

A Jakab-hegy árnyékában 16 áprilisában
Elképesztően fantasztikus helyekre jutottunk el.Mint például a mecseki Jakab-hegy a Zsongorkővel és az Éger-völgyel.Vagy a Remetebarlang a börzsönyi Szent Mihály-hegyen a Julianus kilátóval ötvözve.Voltunk a Sötét-völgyben a Szekszárdi-dombság legmeghatározóbb helyén.Eljutottunk a Rám-szakadékba,amely a valaha volt egyik legnagyobb túrázós élményünk lett.Átszeltük a Kelet-Mecseket kelettől-nyugatig olyan helyeket érintve mint az Óbányai és a Hidasi-völgy,a Cigány-hegyi kilátó és Pusztabánya.Már ezek felsorolásától is melegség költözik a szívembe...

A Cigány-hegyi kilátónál 16 nyarán
Ám a sor folytatódott!Voltunk Esztergomban és Párkányban,majd a szlovákiai Burda-hegységben ahol túrázós történelmünknek legnagyobb vihara csapott le ránk,de mégis jó volt.Nagyon jó...Megmásztuk a Naszály csúcsát,voltunk ott ahol Rockenbauer meghalt...Eljutottunk a pilisi Nagy-Kopaszra az akkor új Dévényi kilátóhoz.Helyi túráink is tovább íródtak,jártunk Apostagon,Lossuniumnál Dunakömlödön,a Tassi zsilipnél,Ráckevén és Lóréven.Ekkor fedeztük fel az azóta nagy kedvencé vált Zichy kápolnát.Végigmentünk a budapesti hídakon oda-vissza.

Viharban a Budra mélyén...féltünk tán,de fantasztikus volt!
Eljutottunk Mátyás király vadaskertjébe,megmásztuk a Hármashatárhegyet,voltunk az Árpád kilátón és az Apáthy sziklán is.Megannyi fantasztikus élmény ami most elöjött a tudat és a szív mélyéről...Mindezt 2016-ban éltük át Gergővel.Persze a többi évről is tudnék legalább ugyanennyi élményt mondani így hitelenjében is,a 16-os év annyiban más,hogy tán ekkora váltunk igazi túrázókká,lenyomtunk harminc túrát az év során és így valahogy ez lett a legkedvesebb.Voltak persze rizikós helyzeteink ekkor és máskor is,de soha semmi baj nem ért minket.Jó ezekre most így visszaemlékezni.

Garamkövesden 16 szeptemberében
Ez a blog is 2016-ban indult.Annak is a vége felé.Sajnos,hogy csak akkor.Ám megtalálhatóak benne a 2016-os élményeink is,túraleírásaink is.A túrázásokról szóló videókat is ekkortájt kezdtük el,akkoriban még szinte semmi technikával,de mégis jó volt.És ha bár remegősek az akkori túrfilmjeink mégis jó ezeket visszanézni.Mind megtalálható a blogban valamint a videómegosztókon is.Hát ez volt dióhéjban a 2016-os esztendő amely tehát a legjobbként vonult be életünk történetébe.Bízom és hiszem,hogy odaát Gergő is szívesen emlékszik vissza ezekre az időkre...