2019. március 16., szombat

Lebontják...

Úgy tűnik újabb mérföldkőhöz érkezik városunk története és úgy tűnik egy újabb értelmetlennek tünő dologgal kapcsolatosan.Már évek óta járja a mende-monda városszerte,hogy épül majd egy új sportcsarnok.Ezzel nincs is nagy baj,kétségtelenül szükség lehet egy újabb modernebb csarnokra és akkor talán nem fordulhat ismét elő olyan dolog,hogy  a helyi kézilabdacsapatnak Veszprémbe kell vinni egy Európa kupa döntőt,mert a jelenlegi csarnok nem alkalmas a megrendezésére...Ám úgy már kezd érthetetlennek hatni a sztori,hogy a hírek szerint az új csarnok befogadó képessége kevesebb lesz mint a régié,úgy pedig még inkább,hogy az új épület a régi helyén épül fel.Úgy,hogy a régit lebontják...

A dunaújvárosi sportcsarnok
Próbálok értelmet találni a történetben,de nem lelek.Oké,hogy európai kupa döntőnek nem alkalmas a csarnok a megrendezésre,de viszonylag azért még jó állapotban van.Na és hát nem öreg épületről beszélünk,hiszen mindössze alig múlt harminc éves.Épitésén pedig 86-87 táján én is résztvettem!Na és hát megannyi emlék fűz ide,így hát nem örvedtem ennek a hírnek igazán,hogy lebontják azért,hogy új épülhessen...A mai nap mivel a várható rossz idő miatt a túránk elhalasztodott,elsétáltam a csarnok felé,hogy lefotózhassam még eredeti állapotában,mert ki tudja mikor indul el az épitkezés.Szerettem volna ha marad képes emlékem is az arénáról.Szinte ugyanazon az útvonalon sétáltam ki,mint amerre az utolsó sétánk vezetett Gergővel...csupán a stadionnál tértem le erről,de ott meg betértem abba az erdőbe amelyben pl.a Csövek-völgye felé is vezettek a túráink.Emlék és emlék akárhol járok...

Az erdőn át a csarnokhoz,erre is sokat túráztunk
Útközben persze újfent megrohantak az emlékek.Elöször a Gergővel errefelé átélt élmények vitték a pálmát,majd a sportcsarnokhoz kötödő élményeim jöttek elő.A rengeteg jobbnál jobb meccs,a bajnoki és a kupa sikerek...Gergővel ugyan nem voltunk sokat a csarnokban,nem kötödött hozzá úgy mint a stadionhoz,de három-négyszer azért ott voltunk és hát itt volt a szalagavatója is 2016 decemberében...Szóval vannak emlékek bőven a csarnokból is...Ezért is szó szerint,szinte fáj,hogy lefogják bontani...

Csarnok a stadion mellett
Egyfelöl felesleges pénzkidobásnak vélem,mert akkor miért nem lehetett a jelenlegi csarnokot felújitani...vagy mellette az erdőben akár néhány fa kivágásával is (ugyis sok a szemét arra) felépiteni az újat,ezt meghagyni akár az utánpótlásnak?Szóval nem fér a fejembe ez a sok baromság ami jelenleg a városban zajlik.Egy csomó mindent felújitanak (stadion,mozi,uszoda) egy csomó új dolgot épitenek ami szerintem felesleges pénzköltés csak (kilátó,csarnok)...Apropó kilátó.Dolgom végeztével a csarnoknál elsétáltam arra is,tehát visszatértem az utolsó séta útvonalára....Persze még lőttem néhány képet a sportcsarnokról,hogy maradjon meg emlékeimben...

Búcsú a csarnoktól,azért remélem látom még...
Aztán kimentem ugye a felső Dunapartra.Ritka tiszta idő volt...Jó időben ellátni innen egészen a Budai-hegységig.Hát hála a tiszta időnek ilyen élesen és jól még sohasem láttam innen a Budai-hegységet...Szokatlan volt ez a látvány még nekem is,pedig már vagy ezerszer jártam itt.Aztán bandukolva elértem a kilátóhoz.Mondom na most kiderül mi igaz abból,hogy átadták március 15-én?Hát semmi...a kilátó levan zárva az átadás nem történt meg.Valószinű tehát igazak a mende-mondák amiről pár hete írtam és valóban gondok lehetnek a kilátóval.Nagyszerű,ebben a városban még egy kilátót sem tudnak normálisan megépiteni,milyen lesz majd az új sportcsarnok...?

Kilátó:lezárva...
Hát ez volt a mai séta...Továbbra sem találok sok értelmet ezekben a dolgokban,de alighanem egész biztosan én vagyok szűk látókörű...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése