2019. március 5., kedd

Problémás kilátó

Még hivatalosan át sem adták már is nagy viharok jellemzik rövidke létezését.A dunaújvárosi kilátó amelynek épitését ezen blog keretein belül is megkülömböztetett figyelemel kisértük.Korábban Gergővel jártunk ki figyelni az eseményeket,ám hosszú ideig nem történt semmi.Amikor végre elkezdett mocorogni a dolog azt sajnos Gergő már nem érhette meg,de már csak miatta is tovább figyeltem a kilátó épitését.Mint korábbi kilátóról szóló bejegyzéseimben is írtam,az építményt teljesen feleslegesnek tartottam/tartottuk hiszen a dunaújvárosi felső dunapart kilátó nélkül is tudja azt az élményt nyújtani mint kilátóval.Persze mint a kilátók nagy hívei azért örültünk is neki.A kilátó kész lett időközben,ám az átadásra még várni kell,na és akkor itt jöttek közbe a pletykák,aminek vagy van valóság alapja vagy nincs...

A kilátónk a felsö dunaparton kb.100méteres tengerszint feletti magasságban
Elöször is leírnám azt amit én tapasztaltam.A kilátóra kimenve némi imbolygást éreztem,nem éreztem azt,hogy teljesen biztonságos lenne az építmény.A kilátó fellépöjénél egy tábla figyelmeztet is,hogy szeles időben használni tilos...mondjuk én szélcsendben voltam ott...Szóval imbolyog azaz mozog a kilátó.Én ezt tapasztaltam.Hetekig aztán nem történt semmi,egyszer csak durva módon lezárták a kilátóra felvezető két járatot.Itt kezdödtek a pletykák...

Kilátó lezárva!
Egyesek szerint azért került sor az ilyen fokú lezárásra,mert ahogy azt mondtam a kilátó mozog,imbolyog na meg...süllyed!Tény,hogy Dunaújváros löszös talaja pont ott a dunapartnál lehet nem igazán kedvez az ilyen épitményeknek...de...akkor ennek elözőleg nem néztek volna utána?Nem nézték volna meg mit bír a talaj?A másik meg...ha megnézitek egy pont tartja a kilátót az abból kiálló három ferde tartó oszlopal.Hát úgy gondolom ez nem egy mérnöki remekmű igy...Talán ezt másképp is meglehett volna oldani...nem egy alátámasztással.Vajon aki ezt így tervezte hol szerezte a diplomáját...?
Elgondolkodtató...Ha valami baleset lesz ebből kifolyólag ki tartja majd a hátát?

Valóban jó így?
Mások szerint aztán semmi másról nincs szó,mint arról,hogy átadásig kerülni akarják,hogy illetéktelenek rámenjenek a kilátóra.Mentek már be is az ott elhelyezett padokat bizony alaposan bepiszkitották..De ha így is van.Korábban miért nem deszkázták be akkor a két bejárónál?És oké ez akkor megcáfolja azt,hogy süllyed,de a mozgást még nem tudja megcáfolni,hiszen mint írtam saját magam is tapasztaltam,hogy imbolyog,mozog...nem ad biztonság érzetet.Nem tudom mi lesz ebből,figyelem az eseményeket.Én úgy tudtam március 15-re akarják átadni,hát kiváncsi leszek rá...Igy vagy úgy beszámolok majd a történtekről.Félő,hogy továbbra is kilátó nélkül maradunk...

Jópofa,de szerintem nem illik bele a környezetbe

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése