2017. szeptember 27., szerda

A Királynő előtt két évvel

Talán akad rendszeres olvasó,az biztosan emlékszik arra a bejegyzésemre ahol a jó Istennek az volt a dolga,hogy óvja a Királynőt (ha nem tudod miről van szó itt megnézheted ).Úrunk és teremtőnk megfelelően végezte a dolgát akkor bár túl nehéz dolga nem akadt,főleg úgy,hogy a dologra én is rásegítettem anno.Mégpedig azzal,hogy a Királynő számára egy olyan túrát választottam amelyen én már előtte két évvel jártam.Ez a bejegyzés ennek a két évvel ezelőtti túrának az eseményeit foglalja össze.Persze alig-alig emlékszem már belőle valamire.A képek nem az eredetiek,de ezeken a helyszíneken készültek!

Visegrád
Persze mit tudtam én akkor még belőle,hogy két év múlva lesz egy Királynő... Nem ezért vágtunk neki,hogy majd előkészítjük a terepet,egyszerűen egy klassz túrát akartunk tenni egy klassz útvonalon.Akkori legjobb cimborámmal vágtunk neki a túrának.Budapesten még az Árpád-hídi buszállomásról indultak Visegrádra a buszok.Hamar kiértünk a festői Dunakanyarba.Úgyanúgy mint ahogy majd két évvel később is,a helyi hajóállomásról indítottuk a túrát.A palotára most sem szántunk időt.Fura,de ezen sorok írása közben döbbenek rá,hogy a palotában csak egyszer jártam,utána mindig minden egyes túrán kihagytuk...na jó legközelebb ha erre járok bemegyek.

A Salamon torony
A Salamon torony viszont kihagyhatatlan volt,annál is inkább mivel itt vezet át az út.Jut eszembe magába a toronyban fent még sohasem voltam...ennek is ideje lenne már.Aztán,hogy innen,hogy jöttünk fel a várig az nincs már meg elmémben,de valami halványan dereng,hogy nem a jelzett útakon.A várba benéztünk persze,ezt viszont sose hagyom ki ha erre járok!Ekkor voltam másodszor a várban.Március közepe volt és jó volt az idő is.Még a régi Szmena fényképezőkkel fotózkodtunk.Még gondolatban sem léteztek digitális gépek...ja ha nem mondtam volna,az időpont 1989 március...A vár után sokat nem kellett variálni,rááltunk az országos kékre amely majd elvisz útunk végcéljáig Pilisszentlászlóig.

A vár után adja magát a kék jelzés
Az út addig nagyban a gerincen vezet,persze hol le,hol fel,de igazán le és fel nem kell menni.Végig olyan 4-500 méteres átlag magasságokon haladunk.Végig jól járható és akkoriban ugyan voltak problémáink a Visegrádi-hegység jelzéseit illetően,ez az út mégis végig kifogástalanul fel volt festve.Már akkor.Mi ekkor március közepén még nem fedeztünk fel hóvirágot,ez azért furcsa mer két év múlva ugyanekkor amikor majd a Királynővel járok erre,ő csokor számra szedi...Halványan emlékszem az útvonalra,amely sokszor az erdőben haladt.Amire emlékszem az a Moli pihenő,úgy mint majd a Királynővel két év múlva,most is itt tartottuk a kajaszünettel egybekötött pihenőnket.

Erdei pihenő (nem a Moli)
Innen emlékezem szerint valamennyire belátni a környéket.Nem igazán emlékszem rá miket láthattunk,de valószinüleg szembe köszönhetett a Prédikálószék (ahova majd 28 év múlva jutok csak el) és a Dunakanyar egy szelete.A Moli pihenőnél lévő hely/hegy amúgy a Barát-halom és 526 méteres magasságban vagyunk itt.Ezután következett az Őr-hegy és az Urak asztala amelyek mellett csak elhaladtunk igaz meglehetősen magasan.Aztán jöttek a rétek: az Ötszögű-rét,a Palócki-rét és a Pap-rét.A Palócki-rétnél csatlakozott be a piros jelzés is,így a két jelzés innentől kezdve együtt haladt.A Pap-réthez már lekellett ereszkedni a hegyről valamelyest.

Itt jön be a piros

Pap-rét
Volt amúgy egy pont túraközben ahol eltévedtünk kicsit.Semmi más oka nem volt,mint az,hogy valaki elforgatott egy útjelző táblát és az nem a megfelelő irányba mutatott.Hamar rájöttünk a turpisságra...Érdekes mert két évvel később úgyanígy jártunk,de az,hogy pont ugyanitt-e arra nem emlékszem már.A Pap-rét után következett egy újabb ezúttal kicsit tekintélyesebb emelkedő az 590 méteres Szent László-hegyre.Akkor fiatalon ez nem jelentett különösebb problémát.Majd miután felértünk jött a végső ereszkedés Pilisszentlászlóra.

Már együtt a pirossal
Pilisszentlászlóból nem sok minden van meg.Ekkor jártam itt elöször majd a Királynővel két évvel később.Azóta se...Ezt is ideje lenne már frissiteni...Szóval szinte semmi sincs meg emlékeimben a faluról,talán csak egy buszmegálló képe ahol felszálltunk a busza.Alighanem a túra ennél a buszmegállónál végződhetett.A túlnyomó rész a gerincen haladó túra ekkor nem jelentett különösebb nehézséget és látványokban gazdag volt.

Pilisszentlászló
Így hát kellemes emlékekkel tértünk haza,sokáig bennem volt ez a túra.Tudtam,hogy egy egészen jó,látványos útvonal ez itt.Így amikor két évvel később a sors megajándékozott egy Királynői túrával,tudtam már,hogy melyiket kell választani.Jól sikerült ez is az is.Azóta nem jártam ezen a túrán,talán mostanság egyszer Gergővel is elvetödünk erre,ő  még nem jár itt úgysem,nekem meg jóleshet majd kicsit visszaemlékezni az örökre emlékezetes túrákra...

Az útvonal 89 és 91 márciusában is
ugyanaz volt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése