2017. február 5., vasárnap

Bringatúra az Ősök napjára

Mert,hogy azért bringatúráink is voltak ám.
Jó kis csapat gyűlt össze az egyik pünkösdi vasárnapon,vagy 25fő.
Túránkat a dunaújvárosi főiskola előtti parkból inditottuk.Célunk az Alföldön fekvő Solt melletti Révbérpuszta volt ahol ekkor pünkösdi fesztivált tartottak az Ősök napját.
Terv szerint majd végigtekerünk a dunaújvárosi ipartelepen,majd délről hagyjuk el a várost,ezután érünk majd a Pentele-hídra,majd átmegyünk Apostagon,Dunaegyházán és Solton is.Ezután érjük majd el Révbérpusztát.A túra távja oda-vissza 60km lesz.
Elindultunk hát.

Gyülekező Dunaújvárosban
Vasárnap révén könnyen kijutottunk a városból alig volt forgalom,meg külömben is a kivezető út 90%-ban bicikliúton haladt.A helyi Hamburger papírgyár melletti viztoronynál vezetett ki az út a városból amely itt egy darabig betonút majd átvált valami köves,salakos úttá.A víztoronytól 2km volt a Pentele-híd amelyre újra egy bicikliút vezetett fel.Ez a legklasszabb része a túrának,hiszen az út enyhén leejt így tekerni sem kell,egyszerűen rásuhanunk a hídra.Aztán a hídon tartottunk egy pihenőt,na nem hiszem,hogy azért mert fárdatak voltunk,inkább a kilátás és fotózások miatt.

Az indulás pillanatai

Elhagyjuk a várost

Pihenő a Pentele-hídon
A Pentele-hídról leérve Dunavecse területén még csatlakoztak hozzánk páran.Majd elfordultunk Apostag irányába.Dunavecse és Apostag között is egy jól járható kerékpárút van.Apostagon már kikellett mennünk az útra,de itt is jelentéktelen volt a forgalom.A település kellemes hangulatú volt,ekkor döntöttük el,hogy majd gyalogtúrát is teszünk ide (erről majd később valamikor).
Apostagot elhagyva egy harmadrangú országút vezetett Dunaegyházára,itt sem volt különösebben nagy forgalom.Igazán kellemes tavaszi időnk volt és ezen a részen az Alföld a legszebbik arcát mutatta felénk.Hamarosan beértünk Dunaegyházára ahol hála az égnek egy helyi kocsmánál tartottunk pihenőt és szervizelést.

Szervízelés Dunaegyházán
Itt aki úgy gondolta ivott valamit (én úgy gondoltam) mások pedig a kerékpárjukat szervizelték,egyeseknek voltak bajaik a hosszú út alatt.Szerencsére a mi bicajaink bírták az útat.Rövidesen indultunk tovább.Dunaegyháza és Solt között is ugyanaz volt a helyzet mint korábban.Forgalom alig az út pedig jól járható.Soltnál kereszteztük az 52-es főútat amelyen már jelentős volt a forgalom,így nem ártott odafigyúzni.Solt is hangultos volt,eddig csak átutazóban voltam itt,de így bringázva igazán tetszett a település,enyhén lefelé vezetett az út,itt sem volt szükség tekerésre.Egész idáig dél felé haladtunk,azt itt a település belsejében fordultunk nyugat felé.
Révbérpuszta kb.2,5 - 3 km-re volt nyugat felé a Duna irányába.

Solton tekerünk
Révbérpuszta igazából egy tanyaszerűség közigazgatásilag Solt része.Pár istálló van itt,régi jellegű házak (gondolom csak bemutatásképp),gémeskútak,lovaspálya meg sok hasonló érdekesség.Mi jártunk már itt pár évvel ezelőtt Gergővel,ide volt az egyik általános iskolai kiránduláson,talán még másodikos lehett Gergő.Most rengeteg ember volt itt,talán 10 ezer is,érezhető volt a fesztivál hangulat.Az Ösök napja abból állt,hogy honfoglalás kori dolgokat mutattak be,ijászatokat,előadások voltak és voltak lovasbemutatók is!Elöször mindenki leparkolta a biciklit nagyjából egy helyre,aztán mindenki mehetett amerre látott.Majd pár óra múlva találkozunk itt a bringáknál és indulunk vissza.Mi is elindultunk körülnézni.Voltak érdekességek!Természetesen kirakodó vásár is volt,de ez érdekelt legkevésbé.Elöször lementünk egy klassz borospincébe ahol megkóstoltam a bort is.Majd egy kovácsműhelybe mentünk be ahol a kovács éppen "bemutatót" tartott.Aztán bementünk egy-két régi házba ahol megnézhettük hogyan élhettek őseink.Volt vidám-park is,ha jól emlékszem egy játékra fel is ültünk.Aztán helyben sütött lángost ettünk,megnéztük az állatokat,majd következett a lovasbemutató.

Lovasbemutató a fő müsor
Igazán látványos volt a müsor,voltak itt franciák is.Jót nevettünk amikor kihozták nekik a gulyást azt csak köhicseltek sorban,talán erős lehetett nekik..A látványos müsor után megnéztünk még egy ősökről szóló előadást vagyis belenéztünk inkább igy mondanám.Az idő meg repült.Lassan visszaérkeztünk a kerékpárokhoz.Míg mindenki összegyült addig pihentünk itt,néztük az embertömeget.A kellemes programok után elérkezett a visszaindulás ideje.

Részlet a müsorból
Mikor összegyült mindenki még pár közös fotózásra összeálltunk majd elindultunk vissza Dunaújvárosba.Ugyanazon az úton mentünk vissza mint amelyiken jöttünk.Lehet máshogy is menni persze,de a főszervező ezt választotta.Visszafelé már nem volt olyan könnyü az út.Egyfelöl ki-ki már teli hassal vágott neki,meg aztán az ide még lefelé vezető útak most felfelé vezettek...Hát nem mindenhol volt egyszerű,de persze nem volt vészes.Meg aztán visszafelé pihenőt sem tartottunk.A hídra volt még nehéz felmenni,itt nem leejtő volt hanem emelkedő.A híd és a város közötti szakasz is enyhén emelkedős volt,de különösebb gondunk azért nem volt.

Egy közös fotó a sok közül

Tekerés vissza
Dunaújvárosba érve már azért eléggé szétszórodott a mezőny,voltak akik nagyon lemaradtak,mi az élbolyban haladtunk.Az utolsó kilométerek már nekünk is nehezek voltak,de rendbe megérkeztünk a főiskolához ahonnan reggel indultunk.Végül is egy igazán klassz napot tekertünk át,élvezetes volt minden pillanata.Jó választás volt az útvonal,főleg,hogy ahova mentünk ott esemény,müsor is volt.Kellemesen elfáradva vettünk aztán búcsút a többiektől.,Megmértük amúgy a távot 59,79km volt,tehát míg hazatekertünk bőven megvolt a 60.
Szuper volt!

Sajna ekkor még nem állt rendelkezésemre olyan eszköz amellyel videókat is tudtam volna csinálni,így most csak a képek mesélnek.

A túra útvonala,vissza irányban is ugyanez volt