2017. február 25., szombat

A legelső túra

Február végéhez közeledik a naptár.Bár voltak már túráink az idén,de még nem igazán indult be a túraszezon.Alighanem ezzel megkell várnunk a márciust.
A bemutatkozómban írtam,hogy már több évtizede benne vagyok ebben a körben,a túrázások meghatározzák az életem.Az egész lényegében a Mecsekben kezdödött 1982 húsvétján és ott alakult ki ez az egész természet iránti rajongás bennem.Ennek történetéröl már írtam korábban,esetleg ha gondoljátok itt megnézhetitek.Szóval a történetem igazából ekkor kezdödött.
Ám volt előtte egy túra aminek akkor még nem igazán tulajdonitottam nagy jelentőséget,még nem igazán érdekelt ez a világ.Ugyan rácsodálkoztam a természet szépségeire,de különösebben nem hatott meg.De a teljes képhez hozzátartózik,hogy bizony ez volt a legelső túrám.
Aztán még ez sem teljesen biztos.Emlékezetemben kutatva halványan dereng,hogy a hetvenes évek végén mintha jártunk volna már a Velencei-hegységben is,de ennek története már teljesen a homályba vész.Na meg aztán egy 1978-as nyaralás alkalmával szüleimmel megmásztuk a Tihanyi apátságot is,de ennek emléke is homályban...
Szóval még itt a holtidényben megpróbálok megemlékezni erről a legelső túráról is,erre már valamennyire emlékszem.Pedig az időpont 1980 júniusa...még 10 éves takonypóc voltam.

Mátrafüredi kisvasút
Egy iskolai tábor keretében érkeztünk Mátrafüredre,méghozzá kisavsúttal.Na persze csak a közeli Gyöngyösről jöttünk vele.Mátrafüreden egy hetes nyaralás várt,egy turistaházban voltunk megszállva.Ennek a nyaralásnak a keretében került sor erre a túrára amely az ország legmagasabb pontjára a Kékestetőre vezetett.Természetesen mindez olyan régen volt,hogy képek nem maradtak meg róla,így a leírást az interneten talált képekkel illusztrálom nagyjából azokról a helyekről amerre jártunk.A képek forrása a google.Tehát erre a túrára Mátrafüredről indultunk és mivel az ország legmagasabb pontjára vezetett a túra természetesen végig felfelé vezetett az út.A tízéves kis pöcsöknek ez persze akkor különösebb problémát nem jelentett.A múlt homályába vész melyik jelzésen mentünk fel,a piros és piros+ jelekre emlékszem és valóban vezetnek fel ilyen jelzések.Valószinü ezeken mehettünk.Még arra is emlékszem,hogy csodás és hangulatos volt a mátrai erdő...

Talán így mehettünk mi is,csak ötször ennyien
Alighanem érinthettük Mátraházát is mert nagyon dereng valami,de konkrétan már nem emlékszem rá.Mátraháza után nem sokkal odaértünk a Kékesi sípályára,erre világosan emlékszem,mert nagyon tetszett.Futkároztunk felfelé... valamit nagyon rosszalkodhattam,mert az egyik tanártól egy kokit is kaptam.De tetszett minden,ha nagy jelentőséget akkor még nem is tulajdonitottam neki,de tudatalatt már foghattam a "jeleket"...Ami Kékestetőből megmaradt annyi év után...hát az a bizonyos kő nem,talán akkor még nem is volt meg.A tv-torony az dereng,de világosan az sincs meg.Megvan viszont valami szanatórium képe,ott a környékén egész biztosan jártunk.Talán valami játszótér féle is dereng,de nagyon rég volt minden,homályosak az emlékek...

Kékestető,az a bizonyos kő
Arra világosan emlékszem,hogy egyáltalán nem fáradtunk el.Legallábis én biztos nem,az is dereng,hogy vissza viszont már nem gyalogosan mentünk hanem busszal.(kár...)
Hát nagyjából ennyi ami megmaradt a legelső túrámról,de mint írtam az sem biztos,hogy ez volt a legelső,de ez amire legkorábbról emlékszem ha nem is százszázalékosan.Így bocsesz ha most teljes túraleírást nem tudtam adni.Sajnos a sors aztán úgy hozta,hogy valamiért a Mátra kimaradt az életemből.Jártam talán a környéken,de mátrai túrám 1980 óta bizony nem volt...és erre nem vagyok igazán büszke.Mondjuk tőlünk főleg tömegközlekedéssel nem olyan egyszerű az elérése,de persze nem lehetetlen.Idén valószinű továbbra is kimarad az életemből a Mátra ám jövőre már mindenképp tervezek vele.Mindenképp elkell jönnöm még ide életembe,így 18-ban valószinüleg bevesszük a bakancslistánkba.Talán éppen ezt a túrát fogom megismételni,ha nem is teljesen így.
Szóval nyugi Mátra,jövünk még!

Ez lehetett rövidke túránk útvonala

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése