2024. március 1., péntek

Tavaszi tervek

Egy az előzetes vártnál jobb tél után már ugrunk is bele a tavaszba.Bár ha az időjárást nézzük a tavasz már hetekkel ezelőtt beköszöntött,hiszen minden idők legkellemesebb februárján vagyunk túl!A tavasz az egyik legkellemesebb évszak,persze nem mindig,de hangulatában kétségtelenül a legjobb.Az egyre későbbi sötétedés az egyre melegebb idő és a sok ünnep tavasszal az embert is nagyobb kedvre derítheti.Természetesen tavaszra is megvannak a magunk kis tervei a túrázásokat illetően,de ahogy mindig ez most is nagyon sok mindentől függ,hogy mennyire valósítható meg.Ahogy mindig most is sok dologtól függünk és ha ezek közül egy is hibádzik,már nagyon nehezen hozható össze egy-egy túra.Na,de reméljük a legjobbakat és az a jó széria ami a telünket kisérte a tavasszal is kitart majd.Én most hat túrát álmodtam meg tavaszra,ez az a szám amivel már elégedett lennék.Nézzük át a fő terveinket,majd szót ejtünk még azokról a dolgokról is amik még benne vannak a pakliban.

A Maderspach kilátó

Természetesen a megálmodott tervek is változhatnak,bármikor bejöhet valami más a megtervezett dolgok helyett.De van egy fő irányvonal ami mentén probálunk menni.Télen ugye nem jött össze a Maderspach kilátóhoz vezető túra,ugyanis hírét vettük,hogy a kilátó télen zárva tart.Most tavasszal ezt a túrát szeretnénk pótolni,egy Várpalotai indulással és egy körtúrával egybe kötve.A fő gond az,hogy úgy hírlik a kilátó egy lőtér közepén van,ott ahol éppen a magyar hadsereg is szokott gyakorlatozni,így maga a kilátó csak elvétve van nyitva.Próbálunk utánajárni a nyitvatartásnak és lehetőség szerint összehozni ezt a túrát.De kicsit képlékeny a dolog.

Viszont mindenképp folytatni fogjuk a tavasz folyamán a balatoni kéktúrát.A második szakasz következik amit majd Litérről fogunk índitani,aztán az,hogy meddig megyünk majd függ az erőléttől a kedvtől és az időjárástól.Előzetesen Alsóörsig szeretnénk menni,de ha úgy jön össze Balatonalmádiban úgymondd kilehet szállni a második szakaszból.Majd meglátjuk.Ha isten is úgy akarja ez a túra még márciusban összejöhet.

Valahol a balatoni kéken

Tavasz közepe táján beterveztem a müsorba a Spartacus tanösvényt a Visegrádi-hegységben.Annyi helyen jártam már,de az ország egyik leghíresebb tanösvényén még nem.Éppen ideje.Bár nekem körtúrát javasoltak Pilisszentlászlói indulással és érkezéssel,én mégis hajlok afelé,hogy a túrát Visegrádon fejezzük be.Na ezt még majd addig eldöntjük.Én április elejét álmondtam meg ennek a túrának,de akkor sem esem kétségbe ha május vége lesz belőle.

Hihetetlen,de a tavalyi évben kimaradt a Mecsek.Nem is emlékszem mikor volt utoljára ilyen évem.Idén mindenképpen visszaszeretnék térni a kedvenc hegységembe.A Jakab-hegyre térnék vissza,ahol Gergővel jártam nyolc évvel ezelőtt.A Zsongorkő és a medvehagymák invitálását érzem.A túra legideálisabb időpontja április utolsó hétvégéje lenne.

A Spartacus tanösvény

A Zsongorkő a Mecsekben

Májusra van megálmodva egy Szekszárdi-dombsági túra mégpedig Bátaapáti környékén,elsősorban az Apponyi kilátót szeretnénk felkeresni.A túraútvonal pedig még szervezés alatt van,de az valószínűnek tűnik,hogy nem körtúra lesz.

Zolika egyik álma eljutni a szigetvári várba.Ezt szeretnénk még összehozni májusban,ez nem igazán túra lenne,hanem inkább kirándulás.Meglátjuk valóra tudjuk-e váltani vagy sem.Mondjuk ez a buli ha elmegy nyárra vagy köra őszre az sem baj.

Az Apponyi kilátó

A szigetvári vár

Ezek a főtervek.Ami még benne van a pakliban: Móninak megigértem,hogy elviszem valahova kirándulni a tavasszal.Mivel a stroke-ból a mai napig nem épült fel 100%-san,mindenképp olyan helyet kellett választanom ami könnyen elérhető,ahol nem kell nagyot lépni se buszról,se vonatról ahol van kis séta lehetőség és szép,kellemes és valamennyire jól lehet érezni magunkat.Dombóvárra esett a választás a Kis-Konda patak-völgyére ahol ha jól emlékszem három éve jártam Zolikával és Manóval.Szerintem ez lehet az ideális célpont Móni számára.

Benne van a pakliban az is,hogy csinálunk idén is Mónival,egy pót emléktúrát Gergő tiszteletére,minden valószínűség szerint ugyanazon az útvonalon amelyen tavaly,vagyis a rendes emléktúra második felén.

A Kis-Konda patak völgye Dombóváron

Mindenképp ki szeretnék már menni a Rácalmási-szigetre,nagyon kiváncsi vagyok elkészült-e a tanösvény felújítása és arra is,hogy mi van a Bürühíddal.Hogy kivel megyek ki,vagy egyedül-e,ez majd még kiderül.Szeretném ezt még május előtt összehozni,amíg nincs szúnyoginvázió.

Ha nem jön össze bármilyen okból április utolsó hétvégéjén a mecseki túra,akkor elmegyünk idén is Dunaföldvárra a Duna teljesítménytúrára amelyen tavaly is részt vettünk.De ez csak akkor ha nem jön össze a Mecsek.

A kunszentmiklósi kilátós túra is tolódik már egy ideje,ennek semmi más oka nincs,mint az,hogy a területen ahol a kilátó van értesüléseink szerint belvíz van.Ha hírét vesszük a szárazságnak akkor ide is elmegyünk majd,de ez az év bármely szakaszában lehetséges!

Ahogy írtam,mint mindig most is előfordulhat,hogy a teveken kivül is felűti magát egy-egy dolog,egy-egy túra vagy kirándulás.Lehet kedvezőbb feltételeket kínál mint azok amiket megálmodtunk,így soha sincs kizárva egy spontán ötlet sem.

A lényeg tehát az,hogy hat túra a minimális elvárásom,nagyon bízom benne,hogy ott folytatjuk ahol télen abbahagytuk!

Tavalyi kép.Remélhetőleg azóta már kész az Almaház és a tanösvény is a Rácalmási-szigeten!