2023. október 17., kedd

Miből lesz a cserebogár!

Mindig jó ilyesmiről beszámolni!Egészen pontosan három és fél éve jártunk a mogyoródi Szent László kilátónál még a covid előtt.Ez egy olyan terv volt amit már Gergővel is tologattunk magunk előtt.Akkor utánajárva a dolgoknak láttuk a kilátó elképesztően kritikus állapotát.Azt mondtuk Gergővel ha majd egyszer felújítják egészen biztosan eljövünk majd!Sajnos úgy alakult,hogy Gergőnek kellett elmennie,így a terv úgy tűnt örökre zúgába dől...Aztán 2020 elején eljöttünk mégis Zolikával ide,úgy gondoltam valóra kell váltani Gergő egy régi tervét.Eljöttünk,de amit akkor láttunk nem töltött el örömmel.A 20 éves kilátó állapota egészen elképesztő volt.Ilyen módon lepusztult és kritikus állapotban lévő kilátót még soha nem láttam.Gergővel direkt azért szerettünk volna felmenni rá,mert úgy értesültünk a kilátóból látni magát a Hungaroringet.

A kilátó 2020 elején

Itt jártunkkor úgy éreztem tartozom annyival Gergőnek,hogy felmegyek és megnézem valóban így van-e.Persze a kilátó levolt zárva,de azért vagyok az aki,hogy minden helyzetben feltaláljam magam.Így is sikerült bejutnunk és felmennünk az építménybe.Elképesztő állapotok voltak és alighanem életveszélyes is volt a torony.De nem törödtem vele!Felmentem és megnéztem valóban látni-e a Hungaroringet.Nos valamennyire látni lehetett,de nem annyira mint reméltem.De nem is ez a lényeg,hanem az,hogy feljutottam az egészen romos és kritikus állapotban levő kilátóba.Zolikával is megbeszéltük,hogy ha majd egyszer felújítják újra eljövünk!

Kritikus állapotok 2020-ban

Aztán lőn csoda megtörtént a felújítás!El is kezdtük ide tervezni egy újabb túrát.Ám olyan hírek érkeztek,hogy a kilátó nem látogatható.Ha jól emlékszem írtam is anno a felújításról.Jó,akkor mondtuk várunk,aztán majd ha hírét vesszük újra tervezünk ide.Egészen véletlen(?) két nagyszerű dologba is belebotlottam a napokban a kilátóval kapcsolatosan.Az első az volt,hogy elém került egy friss videó amiben fent vannak a túrázók a kilátóban.Tehát már látogatható.Aztán egy-.két napra rá egy újabb hír,hogy ez a kilátó lett a 2023-as év kilátója!Azta mindentit!Szavakat nem találok tényleg!A három éve még szinte az összedőlés határán álló,kritikus állapotú kilátó megnyerte a 2023-as szavazást!Ez igen!Ez már valami!

Újjá éledve!

Mondhatnánk miből lesz a cserebogár,de ennek most aztán igazán örülök!Természetesen immár semmi sem tarthat vissza egy ide vezető túrától amire reményeim szerint idén télen mondjuk november - március között sort fogunk keríteni!Gratula a kilátónak,hogy újra éledt hamvaiból és köszönet mindazoknak akik részt vállaltak az újjá varázslásban!Már csak az embereknek kell,hogy legyen annyi eszük,hogy nem tesznek kárt a kilátóba.Mi meg akkor megtervezünk ide egy túrát majd.

Hát így is lehet.Ma amikor csak rossz és rossz hír érkezik mindenhonnan,kész felüdülés egy ilyesmiről hallani!

Varázslat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése