2022. április 11., hétfő

Pesterzsébeti meccstúra

Úgy tűnik istenke pajtinak kisebb dolga is nagyobb annál mint,hogy a mi túrázásainkat figyelje.Valamiért úgy vannak vele az égiek mostanság,hogy ha törik,ha szakad ezeket a vadbarmokat minél kevesebbszer engedjük el túrázni.Mert ugye amikor minden klappolna akkor vagy behívnak dolgozni hétvégén,vagy éppen az idő romlik el (rendszeresen hétvégére) vagy anyagilag állunk kicsit szarabbul egy túrához (szerencsére ez ritkán van).Szóval nem vagy csak alig-alig jön össze valami.Éppen egy hónapja voltunk a monori meccstúrán és álmomban sem gondoltam,hogy a következő négy hétben nem tudunk elmenni egy túrára sem és a következő buli is egy meccstúra lesz.Jó persze szeressük ezeket is,meg volt belőle hiány az elmúlt hónapokban rendesen,de mennénk már rendes normál túrára is..Na szóval meccstúrára készültünk a csapat a fővárosban Pesterzsébeten játszotta következő bajnokiját,úgy döntöttünk elmegyünk.Mivel eleve nem volt úl messze,Pestrezsébeten még úgy nem néztünk körül (én utoljára 2003-ban jártam erre) és a meccs nem volt annyira időjárás függő sem mint egy túra.Már a dunaújvárosi vasútállomáson kellemetlen meglepetés ért.

Zolika útban a vasútállomásra...

Úgy terveztük elég ha a fél kilences vonattal megyünk fel,a meccs úgy is négykor lesz csak.Ám ki tudja miért a fél kilences vonat vasárnap lévén nem járt.Erről persze az internet szakosodott oldala egy árva szót sem írt...Így várhattunk egy órát és a fél tízes vonattal mentünk,11-kor szálltunk le Kelenföldön.Megvettük az alagútban a BKK jegyeket,úgy számoltunk négy kell koponyánként.Zolika jött el velem most is.Ezután felmentünk az Etele térre,rögtön szembetűnt a már kész Etele pláza,ugye van egy ígéretem Gergő felé ez ügyben,de most nem mentünk be.Eleve elvesztettünk egy órát és egy plázázás további időveszteséget okozott volna,meg hát különösebben nem is érdekel a pláza világ.Csak hát az az ígéret ugye... (lásd: itt ).Na mindegy hanyagoltuk most a plázát,viszont törzshelyünket a közeli Lakat kocsmát természetesen nem hagyhattuk ki.

Borozás a Lakat kocsmában

Itt megittunk egy-egy hosszúlépést és úgy mentünk tovább Pestrezsébetre.Úgy terveztük eredetileg,hogy a Közvágó hídi hévig gyalog megyünk,de a vonat miatt elveszett egy óra miatt ezt már nem vállaltuk be,így odáig az 1-es villamossal mentünk el.Onnan pedig hévvel tovább,de csak két megállót.És már ott is voltunk Pesterzsébeten.Az első ami szembetűnt a Csepel-szigetre vezető Gubacsi-híd.Gergő de örült volna ha látja...na de utunk nem arra vitt hanem éppen ellenkezőleg,be a 20.kerületbe.Apró kellemetlenségként ért,hogy átkelve a Helsinki úton odaát egy bicikliúton mentünk éppen ami elkerülte a figyelmünket.Egy gyagyás család tekert épp arra akiknek a férfi tagja ezt kemény hangnemben szóvá tette felénk,ami még hagyján mert szegről végről igaza volt.De nem akarta abbahagyni...így hát kénytelen voltam kicsit leoltani.Így nyitott tehát Pesterzsébet.

Székelykapuval fogad Pesterzsébet

Ezután viszont kellemesebb órák következtek.Természetesen előzetesen felmértem a terepet,így mindig tudtam merre kell menni.Mivel elmúlt dél elsőként egy ebéddel kívántunk nyitni.Hamar megleltük az előzőleg kinézett Tücsök vendéglőt.Ide tértünk be.Ízléses kellemes helynek tűnt,udvarias kiszolgálással.Egy vörösboros szarvas pörköltet ettünk,ittunk egy kávét és egy újabb hosszúlépést.Olyan mésfél órát töltöttünk az étteremben,majd útra keltünk.A pálya az ellenfelünk stadionja kicsit még messzebb volt,de bőven volt időnk,így sétára indultunk Pestrezsébeten.Meglepetésként ért a hely szépsége és tisztasága!

A Tücsök vendéglő

Szarvaspöri

A helyi Kossuth utcában mentünk ami nagyon szép sétáló utcává varázsolodott pár méter után.Volt münködő szökőkút,szép városháza,szobrok,padok...Sajna voltak olyan alakok is akik úgy tűnt most szabadultak...de senki sem kötekedett vagy ilyesmi.Az utca nagyon szép volt és egy nagy templomba torkolott.Egy katolikus templom állt az utca végétől pár méterre.Előtte egy út ami merőleges volt erre a Kossuth utcára.Ebben az utcában már villamosok is jártak.A stadionig nem volt más dolgunk mint a villamos sínt követni.Na de előtte még közelebbről is megnéztük a templomot.

A Kossuth utca Pesterzsébeten

A templomnál

Szép volt és a környék itt is rendezett volt.Továbbra is kellemes meglepetés volt a 20.kerület!Indultunk tovább az utcában a sín mellett a járdán.Bőven volt még időnk,így betértünk a közeli Emlékezés parkjába is.Ez is zöld terület volt,mint a templom környéke.Pár emlékmű volt itt és zöld pázsít,ahova kutyákat hoztak le sétáltatni.Egy haranglábas emlékmű és egy 56-os emlékmű érdemel itt említést.A haranglábas talán háborús emlékmű lehetett,a betűk lekoptak nem lehetett kiolvasni.De az is lehet,hogy holokauszt emlékmű volt.Ezek megtekintése után indultunk tovább.

Az Emlékezés parkjában

A sínt követve hamar elértük az Ady Endre utcát amelyben a stadion is volt,de még bőven volt időnk,így további sétára indultunk a kerületben.Lassan,de biztosan kezdett rámjönni a vízelhetnék.Így megfelelő bokrokat kerestünk,mivel wc az nem volt sehol.Ez betartott némi időbe és útközben egy újabb szép templom köszönt szembe,majd az egyik háznál egy karácsonyfa amint tojások voltak!Nem semmi!Végül aztán találtunk bokrot ahol könnyíthettem magamon.Tovább sétálva a tűzoltóságnál egy régi tűzoltó kocsit csodáltunk meg.Kissé hüvős szél fújdogált,de sütött a nap és szép időnk volt.

Újabb templom

Karácsonyfa?Tojásfa?

Még kicsit kobászoltunk,aztán az Ady utcában elindultunk a stadionhoz.Nem soká oda is értünk,de még mindig korán volt.Egy és egy negyedóránk volt a meccsig.Hát akkor menjünk el a sporttelep tulsó végére addig nézzünk szét arra is.Ott egy újabb templomot találtunk,de ez ott volt a szeren.A másik kettő is szép volt,de ez odavert nekik.Nagyon tetszett ez az épület,rá is csodálkoztam és csináltunk persze itt is képeket.Ezt letudva indultunk vissza a stadionhoz csigatempóban.

Gyönyörű templom

Belépve a pályára,rögtön szembetűnt,hogy ez egy nagyon régi kis stadion.Nem volt különösebben szép se.Elsőnek a vízeldébe mentünk,elhaladva az eredményjelző előtt amit eléggé alacsonyra építettek.Könnyítve magunkon a büfében vettünk ásványvízet és kicsit elbeszélgettünk a büféssel,aki tök udvarias és normális volt.Ezután elfoglaltuk helyünket a vendégszektorban ahol volt pár dunaújvárosi arc,főleg gondolom a játékosok családtagjai.Mire kezdödött a mérközés nem lehettünk többen 200-nál az egész stadionban.

A stadionba érve

A meccs...hát jól kezdtünk.Vezetést szereztünk a 14.perc tájékán,csapatkapitányunk Szepi szerezte a gólt.Azonban ez volt ezen a meccsen az utolsó örömünk.Nem soká engyelített a hazai csapat az ESMTK,igaz csak tizenegyesből.Végül is a félidő 1-1-es döntetlennel zárult.A második félidő rosszul kezdődött.Szepit egy durva szabálytalanság miatt kiállították.Ráadásul a pályáról lefelé menet az egyik helyi jóképességű edző vagy masször beszólt neki és a nem rég elhunyt édesapját szidta,ezt ő nem hagyhatta így kisebb csetepaté alakult ki az ESMTK kispadjánál.Végül rendeződtek a dolgok és mehetett a meccs tovább.Sajnos nem játszottunk jól és nem is volt sok esélyünk emberhátrányban.Abban reménykedtünk,hogy marad az 1-1,de nem maradt.Az ellenfél hét perccel a vége előtt gólt szerzett és ezzel eldőlt a mérkőzés.Sajna 2-1-re kikaptunk.

Kezdődik a meccs,a fehérek a mieink!

Az ESMTK stadion

Meccs végén kimentünk a közeli villamosmegállóba és az 52-es villamossal elhúztunk egész a Határ útig.Ez amúgy egy emlékezetes hely az életemben,itt láttam utoljára az egyik exemet még 2003-ban..A Határ útnál leakartunk menni a metróba,de az nem járt,így metrópótlóval kellett elmennünk a Népligetbe.Odaérve láttuk,hogy az MWM Dome elkészült,mivel busszal akartunk hazamenni és addig még volt idő,elmentünk közelebbről megnézni az ország legnagyobb sportcsarnokát.

Az MWM Dome

Bemenni persze nem lehetett,de kivülről is impozáns volt az építmény.Jó lenne egyszer bejutni is...Ameddig lehetett körbejártuk az épületet,de teljesen nem lehetett mert levolt kerítve.Szép volt és tetszett,de óriási szél támadt a sportcsarnoknál és már kezdett hűvős lenni,így sok időt nem töltöttünk ott.A Népligeti buszpályaudvarra érve még ott is meglátogattuk a vízeldét majd buszra szálltunk.Szerencsére gyors járatot fogtunk ki amely a sztrádán ment Dunaújvárosig,így fél kilencre itthon voltunk.Végül is a vereség ellenére nem volt egy rossz nap,jó volt újra kimozdulni.Pesterzsébet kellemes meglepetésvolt az MWM Dome pedig nagyon szép.Elméletileg a Cseszneki vár túra következne,de ki tudja,hogy elengednek-e az égiek majd...

Hát itt alap,hogy kell egy fotó...