2017. május 11., csütörtök

Utazási körülmények napjainkban

Ezt a bejegyzést egy kicsit talán a düh vezérli,bár már sokat csillapodtam az események óta.A közelmúltban az ország déli része felé túrázgattunk,nem kocsival mentünk hanem tömegközlekedéssel.Ez a bejegyzésem ezen utazási élmények alapján íródik.Nem volt előre betervezve,de ha már így alakult hát ismerje meg az olvasó miként lehet manapág az ország egyes helyein busszal vagy vonattal közlekedni.
Gondolom nem egyedi eset,de én főleg a Dunántúl Dunaújvárostól délre eső részén találkoztam ilyesmivel.Érdekes mert észak felé és minél inkább haladunk észak felé,főleg a főváros környékén a közlekedés számomra úgy tűnik kifogástalan,persze hallottam onnan is panaszokat (biztos nem jártak mifelénk).A lényeg a lényeg amig a Dunaújvárostól északra kb. 110km-re fekvő Szárligetre  2 óra alatt odaérünk,addig a szintén 110-120km-re délre fekvő Hosszúhetény 5 óra alatt érhető el...Mitől ez a nagy külömbség?

Flirtek száguldoznak a főváros környékén
Amíg észak felé viszonylag új flirtek és talentek járnak,szinte azonnali csatlakozási lehetőségekkel,addig délre az uzsgyik és a közel 40 éves piroskák.Ugye a flirtek és talentek állapota kielégítő,hacsak a bunkó magyarja nem szemeteli tele őket.A vonatok viszonylag tiszták,rendezettek.A dél felé száguldozó uzsgyik még mindig viszonylag rendben vannak.A piroskák állapota szinte kétségbeejtő.Ez a helyzet a vonatokkal,aztán ugyanez elmondható az állomásokról.A főváros és a környék frenkventált helyein egyre inkább teszik rendbe az állomásokat,megállókat,addig dél felé néhol gyalázatos a helyzet.

Egy piroska,kivülről mintha rendben lenne
Aztán vajon miért is lehet az,hogy a koszos büdös vonatot,egy +15-16 fokos reggelen agyonra fűtik,azt januárban meg fagyoskodik rajtuk az ember?Aztán ha még kimerem nyitni az ablakot,a kalauz ott terem és rámförmedve becsukja azt.A wc-k állapota meg nem tűri a nyomdafestéket,de legutóbb olyan vonattal mentünk amelyen nem is volt wc ajtó,jött ki a bűz is ezerrel... persze ettől még a vonatjegy nem olcsóbb...A vonatoknak hol van csatlakozása,hol nincs.Egyes apró falvak Szekszárd,Pécs környékén elég nehezen érhetők el... És akkor ott van a gyöngyszem a Budapest-Pécs között közlekedő intercity.

Nagykarácsony vasútállomás...
Magával a vonattal különösebb gond nincs,lehetne mondjuk ez is jobb,de fogjuk rá,hogy rendben van.A probléma a megállókkal van,egészen pontosan azzal,hogy a vonat ki tudja miért olyan helyeken áll meg,ahol szinte semmi értelme,ahol meg kéne,hogy megálljon ott nem áll meg...ezúton is gratulálok annak az agyoniskolázottnak aki ezt így kitalálta...A vonat Budapestről jövet,elhagyva a főváros térségét Sárbogárdon áll meg elöször,ahol gyakorlatilag semmi értelme annak,hogy megálljon.Elnézést ha valakit sértek vele,de egy porfészek,jelentősebb vonatforgalom nélkül.Bár innen indul Bátaszék felé vonat,így esetleg csöppnyi értelme lehet mégis.Viszont az útszakasz legnagyobb csomópontjának számitó,kevéssel Sárbogárd elött található Pusztaszabolcson nem áll meg a vonat...Vajon miért?Aztán Sárbogárd után megáll Pincehelyen ahol tényleg semmi sem indokolja a megállást,de az elötte lévő Rétszilas és Simontornya állomásokon nem áll meg...pedig az esetlegesen Dunaújváros felöl érkezők ezeken az állomásokon átszállhatnának (na meg Pusztaszabolcson is,de ott sem áll meg ugye)...

Még csak wc ajtó sincs a Sárbogárd-Bátaszék vonalon közlekedő piroskán
Aztán már nem nagyon tudom a megállókat,valahol még megáll Dombóvár előtt,szintén úgy,hogy azt semmi sem indokolja...Még szerencse,hogy Dombóváron megáll.Ez is egy nagy csomópont.Ha már itt tartunk azt megemliteném,hogy hiába nagy csomópont Dombóvár,este 7 után nincs nyitva se egy büfé,se egy wc...de még egy üditő automata sincs...Na de visszatérve az intercityre még megáll Szentlörincen,Abaligetet kihagyja,amely ugyan nem egy csomópont,de főleg szezonban egy igen látogatott hely...
Szóval agyalgatok milyen iskola kellett annak aki kitalálta így ezeket,hogy hol álljon meg ez a vonat.Az intercity reggel 8.40-re ér Pécsre,a sima személyvonat 9-re. A busz pályaudvar negyedórára van Pécsen a vasútállomástól és persze,hogy minden busz 9-kor indul a környék falvaiba,még véletlen se lehessen elérni őket ha a főváros vagy az ország közepéről jössz...

Igénytelen piroska a Sárbogárd-Bátaszék vonalon
Így mivel ezeket a buszokat nem lehet elérni Pécsen,hogy a környék falvaiba eljusson az ember,hogy onnan túrázzon valahova...marad egy másik alternatíva.Vonattal Szekszárdig hátha van onnan valami busz a Mecsek falvaiba...Ha Dunaújvárosból jövünk(vagy akár Budapestről) akkor a Sárbogárd-Bátaszék vonalon közlekedő vonatot kell elkapnunk valahol,erre átszállási lehetőségünk ugye akkor Sárbogárdon van,vagy ha Újváros felöl jövünk akkor Rétszilason.Ezen a vonalon úgy tudtuk uzsgyik közlekednek,amik nagyjából rendben voltak.Ám a közelmúltban kétszer is jártunk erre és mindkétszer igénytelen,koszos piroska közlekedett.Ez volt az a bizonyos túlfütött wc ajtó nélküli járat egy buzi kalauzzal.
Na aztán jött a feketeleves.Szekszárdról ugyan van busz a Mecsek apró falvai felé,de csak hétköznap...mi meg a fene vinné el mindig szombaton járunk erre.Vajon miért is...

A buszjárat rendben volt
Marad egy utolsó alternatíva,Pécsre van innen busz és az eléri a falvakba 9-kor induló járatokat!Na de Pécs innen 1óra 10 perc busszal...tehát elég korán kell kelnünk,hogy ezt elérjük.A busz egy KNYKK járat Fehérvárról jön Pécsre megy,szerencsére kultúrált és teljesen rendben van.Elérjük Pécsen a buszokat,amelyek elvisznek a kis falvakba.El is érjük azokat,az már mellékes,hogy a 120km-lévő Dunaújvárosból 5 órát kell ezért utaznunk háromszori átszállással...

Hát és ez csak egy eset a sok közül.Elképesztő,hogy egy ilyen kicsi országban 90-100-120 km-re lévő településekre van,hogy 5-6 órát kell utaznunk...2017-ben...

Magyarország én így szeretlek,az összes tetves balos és jobbos szarházi politikussal együttvéve!

Tiszta udvar rendes ház...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése