2022. május 31., kedd

Szeszélyes évszakok - Tavaszi összefoglaló

Nem a legjobb hangulatban tervezgettem a tavaszt március első napján.Ha visszanézed a tavaszi tervekről szóló bejegyzésem ez olvasható is.Szerencsére azért nem jött el a vég.Sikerült remek túrákat összehozni ebben az évszakban is,de végig jellemző volt a tavaszra a szeszélyesség.Főleg az első felében amikor szinte mindig hétvégére romlott el az időjárás.Ez pár túránkba bele is került.Nyolc túrát terveztem erre az évszakra.Nagyon nehezen indult csak be a tavasz túrázásilag,de végül is beindult.Végül is a nyolc úgy jött össze,hogy hat szokásos úgymondd normál túránk volt és két meccstúránk akadt még.Na akkor merüljünk bele a részletekbe.

Vikivel a pétfürődi túrán

A tavasz egyik kellemes dolga volt,hogy miután régebbi túratársaim úgymondd faképnél hagytak,új túratársakra akadtunk Viki és Tomi személyében akikkel tavasszal három közös túra is összejött.Viki írt rám anno,látva  a filmjeimet és olvasva a blogomat.A dolog odáig "fajult",hogy összehoztunk közös túrákat,amelyeken bízom benne ők is jól érezték magukat.Természetesen ha úgy adódik a nyáron is szívesen látjuk őket bármelyik túránkon.Viszont nem indult jól a dolog.Március 12-én kezdtük meg a tavaszt egy Bakonyi túrával.Pétfürdőről indultunk Sóly érintésével Hajmáskérre.Úgy volt Vikiékkel a Bakony IC-n találkozunk Székesfehérváron,mivel ők pestiek és onnan jönnek.Ám a vonatot lekésték és már így is egy órát csúsztunk mi is az eredeti tervhez képest,így mi Zolikával rászálltunk a vonatra és elindultunk Pétfürdőre ahol megkezdtük a túrát félve attól,hogy nem végzünk arra a időre amikor még biztonságosan haza lehet jönni tömegközlekedéssel.

Zolika a péti kilátóban

Végül is telefonon egyeztetve Vikivel mondták,hogy jönnek a következő vonattal.Mi ugyan elkezdtük közben a túrát,de lassított üzemmódban,így a péti kilátó közelében végül is beértek minket.Innen együtt mentünk tovább,útközben pedig meg is ismertük egymást.A túra klassz volt!Pétfürdő környéki hegyeken át,kilátásokkal tarkítva,érintve a sólyi fakardot és papírmalmot a hajmáskéri tűzérségi laktanyánál teljesedett ki.Jó buli volt!Remekül elvoltunk,Vikiék pedig szimpatikusnak tűntek,bíztunk benne lesznek még közös túráink.

Még haza sem értünk,másnap reggel már indultunk is egy újabb bulira.Mivel négynapos ünnepi hétvége volt ez bőven belefért.Ráadásul ekkor oldották fel a védettségi kártya korlátozásokat ami megfosztott engem a meccsre járástól hosszú időre.Így mehettem végre meccsre újra!Ezt használtam ki,de a csapat idegenben játszott éppen.Így elmentünk Monorra,ott játszott az ekkor még bajnokesélyes Dunaújváros bajnoki mérkőzést.Kicsit várostnéztünk meccs előtt mint a régi szép időkben Gergővel is,ebédeltünk majd mentünk a helyi stadionba.Ott jó pár játékosunkkal sikerült kezet fognunk,meg váltanunk is pár szót,így ez kivételes élménynek bizonyúlt.A meccs is sikeres volt,hiszen győztünk egy nullra!

Zolikával a monori stadionban

Ezután következtek azok a hetek amikor rendszeresen hétvégére romlott el az idő.Túrázni sem tudtunk pár hétig.Végül egy újabb meccstúra törte meg a csendet.Most Pesterzsébetre tartottunk Zolival.Itt is várost néztünk meccs előtt.Meglepetés volt Budapest XX.kerületének szépsége!Nem gondoltuk,hogy ilyen szép ez a környék!Itt is megebédeltünk majd mentünk az ESMTK stadionjába.Itt már nem értek olyan kellemes élmények mint Monoron.Kikaptunk kettő egyre és úgy tűnt a bajnoki címnek lőttek.Ettől függetlenül ez sem volt egy rossz buli.A túra végén még megtudtuk nézni a népligeti buszpályaudvar mellett épült MWM Dome-ot,az ország legnagyobb sportcsarnokát is!

Valahol Pestrezsébeten

Ezt követően következhetett végre egy normál túra!Ki voltunk éhezve,hiszen ekkor már vagy öt hete nem túráztunk.Hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttem ideje megvalósítani egyik legnagyobb tervünket amit Gergővel álmodtunk meg,de már nem válhatott valóra...és elmenni a Cseszneki várhoz!Ide újra eljöttek velünk Vikiék.Ekkor már minden klappolt,ők sem késték le a vonatot.A Győr-Sopron megyei Vinyéről inditottuk a túrát amely végig vezetett a fantasztikus Cuha-szurdokon majd elment a várhoz is.Éppen a várnál kapott el minket egy eső.Ettől függetlenül páratlan élmény volt!Csak remélni és hinni tudom,hogy Gergő lelke ott volt velem...

A csapat a Cseszneki várnál,Gergő hiányzott csak...

A vár után a Zörgő-hegyet megmászva tértünk vissza Vinyére.A buli érdekessége volt még,hogy az odaúton érintettük Veszprémet,visszafelé pedig Győrt.Talán a számomra két legkedvesebb várost ahová életem talán legnagyobb élményei fűznek...Győrben volt is egy félóránk sétálgatni,nagyon kellemes volt újra ott lenni...Talán majd egyszer jövünk ide egy várostúrára,mert -érdekes- Zolikát is fúzik ide hasonló élmények mint engem.

Télen csináltuk meg a Balatonkenese-Balatonfűzfő túrát még Zolival,Erikával és Judittal.Ám akkor ónos eső után voltunk és hát...cseppet sem ideális körülmények között tudtuk akkor megcsinálni azt a túrát a kilátókat is kihagyva.Most ezt pótoltuk Zolikával,csak most Fűzfőről mentünk Kenesére.Most jó időnk volt a túra is jól sikerült,egy apró bibitől eltekintve.A Tatárlikaknál ugyanis estem egy hatalmasat,szerencsére nem ütöttem be magam,de sáros lettem kissé.Ez azért volt fura mert a többi túratársam aki akadt az elmúlt években rendre esett kelt én meg mindig megúsztam.Hát most nem.Estem én is.Jó buli volt,babgulyással a végén!

Kilátás a kenesei kilátóból

Régi szokásunk volt,hogy április végén a Mecsekbe mentünk szinte minden évben.Ezt a trendet 2020-21-ben a koronavírus gátolta meg.Most azonban újra felelevenitettük a régi jó szokásunkat és nekivágtunk a Mecseknek.Újra jött velünk Viki és Tomi.Egy mára már ösklasszikust pontosabban kettőt ötvöztem eggyé és a Közép-Mecsek fantasztikus völgyeit kerestük fel,olyan látnivalók akadtak mint a Kantavár vagy a Melegmányi és az Ágnes vízesések,a Kőlyuk és a Mánfai templom.Fantasztikus szép túra volt milliónyi medvehagymával.Itt is sikerült esnek egyet.Fura,hogy tíz évig nem estem a túrákon most meg egymás után kettőn is.Ez is jó buli volt,a végén Pécsen ettünk és söröztünk.

Tomival és Zolikával az Ágnes vízesésnél

Májusban a Tihanyi-félszigetre tértünk vissza Zolikával.Tavaly jöttünk el először egy tihanyi túrára,már akkor láttuk,hogy a félszigetet bejárni egy túra nem elég (kettő is).Így most a félsziget nyugati részét hódítottunk meg!Az Aszófőről induló túra alighanem a legszebb volt az idén.A gyönyörű tihanyi hegyeken végigmenve a Barátlakásokig számtalan csodát láttunk.Itt most Zolikát érte kis baleset a fejét vágta be egy fába keményen.Még vérzett is.A túra végén itt is sikerült bagulyásozni és sörözni.Szép túra volt!

Egy barátlakás a Tihanyi-félszigeten

A tavaszt egy új hegységgel egy új megyével fejeztük be.Még sosem jártunk sem Zala megyében,sem a Keszthelyi-hegységben.Most ez is valóra vált.Bár nem volt a legjobb időnk a Keszthelyi-hegység kivételes élmény volt a kilátóival a völgyeivel mindennel.Remek körtúrát tettünk Keszthelyről indulva a hegységben.Ha egészségünk engedi akkor mindenképpen visszatérünk még a következő években is ebbe a gyönyörű hegységbe!Itt is sikerült babgulyással megfejelni a dolgot,a sörhöz most nem volt kedvünk nem volt olyan jó az idő.Ezzel a túrával értek véget a 2022-es tavaszi túrák.

A Keszthelyi-hegység

Ez volt tehát a tavasz a maga hat túrájával és két meccstúrájával.Tavasszal összesen 102 kilométert mentünk ami kerek 17km-es átlagot jelent túránként.Jártunk négy hegységben ha a Balaton-felvidéket is idevesszük akkor ötben.Két éves rekordot döntöttünk a legmagasabb pontot tekintve,hiszen a bakonyi Zörgő-hegyen 494 méteres magasságban jártunk.A tavasz legszebb helye egyérteműen a Tihanyi-félsziget volt,a legjobb túrát nehéz kiválasztani hiszen mindegyik esélyes lehet rá,talán a Cuha-völgyes túra érdemelheti ki ezt a címet,de lehet holnap már másképp gondolnám.

Minden alkalommal velem jött Zolika.Viki és Tomi pedig három alkalommal volt velünk.Más a tavasz folyamán nem tartott velünk.

A tavasz nem volt rossz,nehezen indult be,szeszélyes volt és más túrák is jöttek mint amit előre tervezgettem,de ennél nagyobb baj ne legyen.

Minden túráról készült film is.Ime ezek időrendi sorrendben: