2020. június 27., szombat

Van,hogy tele a hócipő...

Június végére csak beáll a nyár,cseppet sem hiányzott...Forróságban a legkellemetlenebb a túrázás,ilyenkor az év ezen szakaszán kevesebb túránk is szokott lenni.Zsínorban nyolc hétvégén volt most túránk,így kicsit szokatlan most itthon lenni.De mint mondtam a mai napon legalábbis itt nálunk már forróság van.Az időt kitöltve nézegetem a turistaterkep.com oldalt,ennek segítségével szoktam eltervezni a következő túrákat,hiszen itt sok-sok útvonalba be is pillanthatok,vagy megnézhetek képeket egy-egy helyről.Ezek böngészése közben találtam egy érdekes képet.Megmutatom:

Hát ez meg mi?
Jelzett turistaút elkerítve,lezárva és magánterületnek nyílvánitva!Na ezektől kapok agyfaszt..Sajnos egyre több is több ilyennel találkozom túrázásaim alatt.Tavaly pl.amikor a Lívia-tavakhoz akartunk bemenni,egy kétajtós szekrény ki is zavart minket,holott a területen áthaladt a piros sáv jelzésű turistaút! Aztán az elhíresült háromszor is elbaszott németkéri túrán,amikor már úgy gondoltuk minden rendben,egy kerítés állta utunkat a jelzett turistaúton!Hasonló képen mint a fenti képen...Annyi,hogy az drótkerítés volt,így átbújtunk alatta,de feleslegesen...mert belevezett egy járhatatlan dzsungelbe...
A Kolon-tói túrán is...egyszer csak azt vettük észre,hogy mi vagyunk a tiltott területen,úgy,hogy azt észre sem lehetett venni,egyszerűen mentünk az úton,egyszer csak ott volt a kerítés...azon kivül pedig a jelzett út!Aztán a fenti kép...Itt már jártunk méghozzá a 2018-as év első túráján.

Jártunk már itt - 18 januárjában.Szerencsére a szántóföldre menve kikerülhető a kapu
Akkor onnan a messzeségből jöttünk,tehát az út amazon oldalán semmi sem jelezte,hogy ez magánterület.Amarról tehát akkor belehet jönni?Hogy is van ez?A Lívia-tavaknál is így van,a másik irányból szabad bejárás van.Akkor ezek a szarfaszú agyoniskolázottak miért nem az út minkét végéhez tesznek már kerítést?Egyáltalán,hogy s miként lehet jelzett turistaútakat lekeríteni és magánterületekké tenni?Egész héten ezen agyalgattam és hát jól fel is rántottam magamat ezen.Ezektől lassan már sehova sem lehet menni túrázni,hiszen nem csak ez a két-három eset van amiről tudnék még írni,hanem jóval több.Dühitő na.Vajon ezekről tud-e az aki kijelölte ezt jelzett turistaúttá?Na és látni azt is,hogy két jelzés is megy el itt...Szóval?

A Dumanetén vezető piros és "m" jelzésű út.Egy kapu van rajta ami magánterületet jelez...
A dunaföldvári Bottyán-sánchoz tervezgetem a túrát.Erre kell menni ahol ez a kapu is van.Most ha bemegyek,akkor sértek törvényt?Vagy mert jelzett az út akkor a kaput kikerülve mehetek azért?Jó lenne ha valami illetékes felvilágosítana...mert mondom szemből jövet semmi sem jelezte,hogy ez magánterület.Mit mondjak ha ide is elém áll majd egy kétajtós szekrény?Mert ez az amúgy Adonyból induló és az egész Dunamentén vezető jelzett út!A kapu természetesen kikerülhető,de ettől én még magánterületen leszek,ha ebből az irányból megyek.Mert akkor ezekszerint ha ellenkező irányból akkor nem.Érdekes ugye?

A Bottyán sánc,magánterületen áthaladva érhető el?
Dühömet aztán még tetézte a napokban egy másik dolog,Ugye volt 6 éve egy mecseki oldalam a közösségi oldalon,amelyen hiába voltak jó dologok megosztva,politika meg minden zavaró tényező nélkül,sajnos voltak olyan emberek akik így is támadták az oldalt,pedig annak már hatezer követője volt.Így aztán meg is szüntettem.A minap 6év után osztottam meg képeket egy mecseki illetőségű oldalon vagy csoportban.A Nyárádi kunyhó tragikus állapotára próbáltam felhívni a figyelmet.Rögtön belémálltak páran és osztották az észt.Hangsúlyozom semmi bántó nem volt a képeimben,de olyanokat írtak,hogy ez a hangnem itt nem megengedett.A másik tag meg: hát ha összedöl,akkor összedöl...a harmadik meg,hogy gyalogoljak többet,látok majd olyant is ami nem döl össze,hanem megújul...Ohh szóval én nem is értem az embereket....Mit mondthatnék erre?Töröltem a bejegyzésem és magam is a mecseki csoportból.

Ebben mi bántó van?
Aztán itt van a Zengő-kilátó esete.A helyiek a környéken és Pécsen élők,idáig egy normális kilátóért síránkoztak már évtizedek óta.Most megépült és nyakra-főre azon megy a duma,hogy milyen csúnya...Hát ennek a magyarjának már tényleg semmi sem jó?Szerintem klassz lett a kilátó,látható korábbi megosztásaimban,viszont én a héten most besokaltam kissé.Az ég mentsen ezektől az emberektől...Szóval a héten a szuper mecseki túra után ugymodd tele lett a hócipőm mindennel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése