2017. augusztus 16., szerda

Az építőtábor elveszett fiai

Középsulis korom egyik fő táborozása volt a Bodajki építőtábor ahol blokktéglákat kellett készítenünk.Ha jól emlékszem tíz csoport volt és két héten át tartó verseny volt,ki tud több blokktéglát verni,a győztes búsás jutalomban részesül.Mondanom sem kell,hogy a versenyt toronymagasan megnyertük!Így az a fura helyzet fordult elő,hogy több pénzzel jöttem haza a táborból mint amennyivel elmentem.Bodajkon a Bakony egyik szép völgyében volt a tábor.Nagyméretű sátrakban voltunk elszállásolva,amelyekben emeletes ágyak voltak.Tizen valahányan voltunk a sátorban,én a bejárat mellett alul aludtam.

Építőtábor
A két hétben persze a munkán kivül mindenféle programot kitaláltak nekünk,volt például döglött légy gyüjtő verseny,vagy a cipőfüzőket kellett összekötni és a leghosszabb nyert.Persze ezt is megnyertük és a legyes versenyt is!Voltak persze szabad programok is,így elő-elő fordult,hogy túrázgattunk a közeli erdőkben kicsit.Sokmindenre ezekből nem emlékszem már,de az még megvan,hogy sok szép hely volt a közelben.Egy ponton nagyon szuper rálátásunk volt pl. Székesfehérvárra is.Voltunk a közeli Balinkán is,meg a völgyben emlékszem egy szép patak is futott,az útak meg tele voltak jelzésekkel.

Blokktégla készítés volt a fő müsor
A két hét alatt sokszor volt jó idő,egy vagy két nap volt eső.Olyankor a sátor beázott a víz a felső ágyakra esett.Ilyenkor egymás mellett aludtak a srácok az alsó priccsen.Szerencsére a felettem lévő ágy megúszta,így az ágyamat nem kellett megosztanom a felső lakóval.
Persze a többi sátornak is volt lakója és voltak olyan sátrak amelykben lányok voltak.Brigádunk olykor besegitett nekik a blokktégla készítésben,így megúszták az utolsó helyet.Rajtunk kivül voltak mások is akik túrázni indultak.Nem mindenkinek kellett volna...

Alkonyodik a Bakonyban
Főleg nem este felé...Egyik este már takarodó után a felügyelök verték fel a tábort,hogy két ember hiányzik...Társaik mondták,hogy túrázni indultak.Ugye akkoriban még nem létezett mobiltelefon,nem tudtak szólni merre is vannak.A táborvezetök összegyüjtötték a tömeget és megkérték a bátrabbakat,hogy csoportokba vergődve induljanak keresni a valószinüleg eltévedt fiúkat.Minden csoport kapott egy-egy zseplámpát.Arra kértek mindenkit,hogyha 20 percnyi kutatás után nem találunk semmit akkor forduljunk vissza a táborba.Visszaérve pedig jelentkezzünk,hogy rendben visszaértünk.

Sötétedik...
Az éjszakai bakonyi erdő egyszerre volt félelmetes és varázslatosan szép... A mi csoportunkban hatan indultunk keresni a fiúkat.Abból a völgyből amelyben túrázgattunk mentünk fel a hegyoldalba.Rendkivül sötét volt a lámpa túl sokat nem ért.Egy ösvény mentén mentünk amely egy kerítéshez ért,ezen egy létra vezetett át.Gondolom ez a vadkárok elkerülésére szolgáló kerítés lehetett így annak túloldalán akár vadakkal is összefuthattunk...mindannyian féltünk ettől a gondolattól,de a kaland fantasztikussága legyőzte a félelmet.Átmentünk a kerítésen.

Sajnos vagy nem sajnos mi nem találkoztunk éjjeli vadakkal
Nem történt baj,egy darabig még bóklásztunk a hegyen,de lejárt a húsz perc,ideje volt visszafordulni.Nem jöttek vadak,de csupa olyan dolgokról beszélgettünk amitől a faág reccsenésre is szinte összecsináltuk magunkat...Hamar leértünk a hegyen vissza a táborba.Már a rendörséget akarták értesíteni amikor kiderült,az egyik csoport sikerrel járt és megtalálta az elveszett fiúkat akik rendben voltak.
Ugye ekkor olyan 15 évesek lehettünk a többi táborlakóval együtt,érdekes volt,hogy a csoportokat felnött kiséret nélkül engedték útjukra...mi lett volna ha így még többen eltévednek?Szerencsére minden csoport rendben visszatért,de ma sem értem ezt,hogy merték meglépni....na mindegy.Ez is egy élmény volt.

Valahol erre játszódtak le az események