2021. október 10., vasárnap

Kedvenc kilátóinknál (21.) - Ámos-hegyi kilátó

A jelenlegi kényszerszünetben talán több idő jut az írásra,csak éppen most a témák nem jönnek a megszokott ütemben,de a kedvenc kilátós sorozatomat azért folytatom.Mai kilátónk a Bakonyban található és egy igen kemény és hosszú túra után értük el még 2018-ban.

Az Ámos-hegyi kilátó

Az eplényi Ámos-hegyi kilátó a Bakony egyik legszebb kilátója, amelyhez az odavezető út is már önmagában egy élmény, amelyet a csodálatos bakonyi panoráma egészít ki. A kilátóhoz vezető úton libegőzhetünk is a csúcsig, sőt még az utolsó métereket mezítláb is megtehetjük a Mezítlábas Ösvényen, ezért kiváló kikapcsolódási lehetőség kicsiknek és nagyoknak egyaránt!

A 12 méteres, fából készült kilátó 525 méter magasan helyezkedik el a hegytetőn az Ámos-hegyi Pihenőerdő részeként, amelynek legfelső szintjéről gyönyörű kilátás várja a látogatókat a környező hegyekre. A mesebeli bakonyi környezetben garantáltan feltöltődsz a természet erejével, és tiszta időben akár a Balatont is megcsodálhatod a panorámában.

A kilátó különlegessége, hogy libegővel is megközelíthető, amely esetben az utazás során gyönyörködhetünk a csodálatos környezetben. A négyüléses felvonó télen síliftként, nyáron libegőként üzemel, így egész évben gyönyörű környezet tárul elénk. Érdemes figyelni az erdőt, ugyanis számos madárfaj, őz, szarvas, és vaddisznó is él a környéken.

Az Eplényi Libegő felső állomásától újabb izgalmas élményben lehet részünk, ugyanis Mezítlábas Ösvény vezet a kilátóhoz, amely a libegőtől csupán 100 méterre található. Különleges program gyerekeknek is, ugyanis a kilátóhoz többféle talajtípuson tudunk eljutni, akár mezítláb is, amely kiváló hatással van az egészségünkre (például a vérkeringésre).

Jó volt itt is egykor

A kilátó sok társához hasonlóan egy kő talapzatra épült faszerkezet.Mikor mi ott jártunk jó állapotban találtuk.Két kilátó szintje van,a kilátás lényegébe körpanoráma,de egyes irányokba a magasabb hegyek eltakarják a maradéktalan kilátást.

Mi 2018 nyarán jártunk itt egy meglehetősen hosszú,de gyönyörű itt-ott igen nehéz túra keretein belül.Várpalotáról indultunk Gergővel és Mónika Bernadettel.Érintettük Bátorkőt és a Tési-fensíkot majd megmásztuk az Öreg Futónét és más hegyeket is.Végül is egy nagyon jó túra volt.A kilátóhoz mi libegővel mentünk fel.

Gergő a kilátóban

Én meg Mónika a kilátóban 2018 nyarán

Terveztük ugyan,hogy még visszatérünk ide,de úgy éreztem Gergő távozásával már okafogyottá vált...Persze soha ne mondd,hogy soha.A kilátó és Eplény egyelőre nem szerepel távlati terveimben sem,de sosem tudni,lehet egyszer visszatérek...