2018. február 26., hétfő

Téli összefoglaló és értékelő

Ahogy az ősz végén,most a tél végén is tartok egy összefoglalást és értékelést a téli hónapokról.Noha csak a naptár jelzi a tél végét,mert odakinn bizony tartósan -10 és az alatt van a hömérséklet.A tél elején hat túrát terveztem erre az évszakra.Ebből öt valósult meg és egy meccstúra amely viszont nem volt betervezve,így ha immel-ámmal is,de végül is megvan a hat.Rögtön havazással indult a tél decemberben és mivel az időtájt nem volt betervezve egy túránk sem,így hirtelen ötlettöl vezérelve lementünk egy helyi túrára a Csövek-völgyébe.Bár úgymondd a havazásnak nagyobb volt a füstje mint a lángja,a fehérségben nagyszerüen éreztük magunkat ezen a helyi kis túrán.

Gergő ereszkedik a Csövek-völgyébe
A következő hetekben történt egy fontos esemény.Mivel szüntelenül egyre többen és többen jelezték,hogy el-el jönnének velünk egy-egy túrára,felkínáltuk a nagyérdemünek a lehetőséget és megalakitottunk a közösségi oldalon egy Bakancslista csoportot egyenlöre próba jelleggel.Tizenhat személyt sikerült első körben ide beinvitálni,főleg persze olyanokat aki jelezték,hogy részt vennének velünk néhány túrán és olyanokat akik valamelyest mutattak némi érdeklödést túráinkkal,kalandainkkal kapcsolatosan.
Kiváncsian vártuk a fejleményeket.

Közben lezajlott a 2017-es év utolsó betervezett túrája amelyen már hárman vettünk részt.A Gerecsébe mentünk Tatabánya fölé.A túra remekül sikerült,pompásan éreztük magunkat.Sokat nevettünk és nagyszerű dolgokat láttunk.

A Gerecsében a Turulnál
Az újévet már a csoport álltal közösen szervezett túrával indítottuk amely a közeli Kisapostagról indult és Dunaföldvárra vezetett.A túrán már öten vettünk részt!Pompás idő volt január 6.-án,szinte +10 fok felett járt a hömérséklet,ragyogott a nap.
A túra javarészt az ismerkedés jegyében zajlott és azt kell mondjam jól sikerült.
Jól érezte magát mindenki.Az utóbbi évek első olyan túrája volt ami már sötétben végzödött,ugyanis ránk sötétedett Dunaföldváron.

Úton a társaság Kisapostagon
Ezt követte az újév első nagy bakancslistás túrája amely a Budai-hegységbe vezetett.A túrát a durva időjárás miatt egy héttel eltoltuk,mint kiderült ez jó döntés volt,hisz január 27-én is pompás idő köszöntött minket.Solymárra mentünk ahonnan a Zsíros-hegyre és a Nagy-Szénásra is felmentünk érintve a csodás Antónia-árkot.Ezen a túrán is öten voltunk,de egy újabb tag jött el ötödiknek,így már a csoportból hatan voltak a túráinkon!
Remekül sikerült ez a túra is,valóban csodás szemet gyönyörködtető helyeken jártunk,ráadásul a hegyen még hó is volt bőven.

Solymáron
Februárban egy környékbeli túrával kezdtünk,célunk a Dunaegyházi Ebédleső-hegy volt.Dunaújvárosból indultunk és ez volt az elmúlt 10-15 év leghosszabb túrája a maga több mint 30 kilométerével.
Ezen a túrán is öten voltunk és ez a túra is remekül sikerült.A jó terepen fel sem tűnt,hogy 30 kilométert gyalogolunk.Sajnos az Ebédleső-hegyen a kilátó levolt zárva,de ez volt a túra egyetlen negatívuma.Ezen a túrán is ránksötétedett,de fene bánta.Jó buli volt!

Túrán az Ebédleső-hegy felé
Következett egy meccstúra,ami most nem focimeccsre vezetett,hanem elmentünk a budapesti WTA tenisztornára egy napra.Ezt az eseményt a csoportba nem osztottuk meg,mivel nem mindenki olyan sportörült mint mi.Szerdai nap hárman mentünk a budapesti BOK csarnokba,bár a belépő nem kicsit tán drága volt,de nyolc(!) órán át néztük a teniszmeccseket,egy csomó híres embert láttunk és itt is remekül szórakoztunk.

Teniszmeccsen a BOK-ban
Terveztünk még februárra egy túrát a Pilisben a Kevélyekre,ám durva hideget mondtak így a túrát elhalasztottuk.Így túra nélkül zárul a tél.A Kevélyek túrát meg vagy ezen a hétvégén pótoljuk,vagy majd egy más időpontban.Erősen időjárás függő a dolog.

Mindent egybevéve végül is elégedett vagyok a téllel a túrázásokat illetően,nagyjából sikerült amit elterveztünk mégha a Kevélyek túra várat is magára.

Kilátás a Kevélyekről (ez Pretz György a csoport egyik tagjának a képe)

A csoport amit létrehoztunk,nagyjából münködik,bár úgy tünik hat embert érdekel igazán a dolog.Mindegy,mondtam egy év próbaidőt adok a dolognak aztán döntök,folytatjuk-e még.

Sok és szép terveink vannak tavaszra is,de erről majd március első napjaiban írok.