2020. december 1., kedd

Régi utakon,új álmokért - Téli tervek

A tél tervei már egy ideje megvannak a fejemben.Ám nincs egyszerű dolgom.Az életünket megkeserítő koronavírus miatt,nem egyszerű a téli túrák megtervezése.Ezen sorok írásakor nem tudni még mi lesz.Meddig tart ki a vírus,még erősebb lesz-e vagy enyhít a szoritásán?A szigoritások maradnak,esetleg súlyosabbak,vagy enyhébbek lesznek?Vagy végleg eltűnnek?Ez utóbbira a tél folyamán még kevés esélyt látok.A túrák megtervezésénél mindenesetre az volt a fő szempontom,hogy a jelenlegi esti 8 órási kijárási tilalom idejére hazaérjünk.Tehát ennek tükrében terveztem meg a tél túráit.A dolog kellemesebb oldala az útvonalak a célpontok kiválasztása volt.Úgy döntöttem ezen a télen megpróbálok néhány olyan helyre is visszatérni amik Gergőhöz köthetők,azokra a helyekre ahol boldogok voltunk a kisfiammal.Hogy ebből mennyi valósulhat meg,mint írtam sokmindentől függ.Ha télen nem sikerül valami,azt a következő évszakban igyekszem bepótolni.

Bátorkő,ahol Gergő távozása előtt félévvel jártunk

A túrák nincsenek igazán időponthoz kötve.Bármikor a télen amikor úgy jön össze megyünk,amelyikre a kedvünk tartja.Egy sorrendet mégis felállítok,valamennyire próbálok is e szerint haladni majd,de mondom nincs sorrendi vagy időbeni korlátozás,lehet amit elsőnek írok az lesz az utolsó túra a télen,vagy fordítva.Nézzük hát akkor merre is szeretnék,szertnénk menni.Jó választásnak tűnhet visszatérni a Bakonyba Bátorkő várához,pontosabban annak romjaihoz.A Várpalota közelében található romhoz,remek túra tehető.Én ezt egy körtúrának szánom Várpalotáról indulva.Manó barátommal egyeztetve azonban ő Ösküi kezdéssel inditaná a túrát.Ezt majd meglátjuk és egyeztetünk ez ügyben,ha egyáltalán eljön Manó erre a túrára,mindenesetre érdeklődést mutat.

A Dinnyési fertő szép emlékű útján

Mezőfödli túrákkal folytatnám a sort.Szintén két visszatérés lenne korábbi szép emlékű helyekre.Az egyiken a Dinnyési fertőn szeretnék végigmenni újra.Ide nagyon jó lenne egy havas túra,de erről nem mi döntünk.A túrát most is mint a legszebb időkben Seregélyesről indítanánk,de most nem Pákozd lenne a végcél,hanem Agárdon szeretném befejezni ezt a túrát.Hát majd meglátjuk,hogy sikerülhet.

Szintén egy mezőföldi túra lehetne visszatérni Lussoniumba.Ide is szép emlékek fűznek,hiszen kétszer is jártunk itt Gergővel.Ugyanaz az útvonal lenne mint az első itteni túránkon.Dunakömlödről indulhatna a túra,amely érintené Lussoniumot és Paksra mennénk tovább.Talán ott ahogy régen most is meglehetne nézni a pincefalvas részt a Sárgödör teret.

Lussonium is visszavár

Manó és a Tizedes barátaim terveznek egy téli túrát két ünnep között a Gerecsébe.Ez a túra abból a szempontból neccesnek tűnhet,hogy nem tudni hazaérünk-e este 8-ra,főleg Manó aki nem is Dunaújvárosban lakik,hanem az egyik környékbeli faluban.Tardost emlegetík a srácok,de az útvonalat illetően nem kaptam infókat.Ez a tél legbizonytalanabb terve,ezt a túrát rájuk bízom,ha megyünk megyünk,ha meg nem hát nem.Meglátjuk.

Tardos és a Gerecse

Hasonlóan bizonytalan egy mecseki túra terve is.Ez is Manó ötlete volt amelyet én jónak ítéltem és támogattam.Erre a túrára mindenképp sort fogunk keríteni ha nem a télen,hát majd máskor.Ugye az a baj ezzel a túrával is,hogy nem boritékolható a 8 órai hazatérés.Hidasról indulna a túra amely a Mecsek legkeletibb még általam is ismeretlen részére vezetne.Átmennénk Ófalun és Mecseknádasdra érkeznénk vissza,ahol a helyi látnivalókat nem hagynánk ki.Tehát ez a túra is nagyban függ a korlátozásoktól,de amint feloldják azokat erre a túrára sor fog kerülni!

Ófalu a Mecsek keleti szélén

Egy teljesíthető túra a terv január közepére (de ha előbb vagy később az sem baj).Szintén egy visszatérés lenne egy kedves emlékű helyre,méghozzá a Sorrento sziklákhoz a Csiki hegyekben,azaz a Budai-hegység nyugati részén.Ám maga az útvonal nem az lenne amelyet Gergővel is megcsináltunk.A túra Budakesziről indulna érintenénk a Makkosi rétet és a Magaskői kőfejtőt,majd a Sorrento sziklákat és a Budaörsi vitorlázórepülőteret és végül Budaörsön fejeznénk be a bulit.Nem tudom ki tart majd velem ezen a túrán,de Budaörsön az Odvas-hegy újra megmászása esélytelennek tűnik,viszont a Kőhegy benne lehet a pakliban.Ez a túra nem fog elmaradni.Egyfelöl teljesíthető úgy,hogy este nyolcra hazaérjünk,másfelöl ha a télen ez nem is jön össze,az éves bakancslistában szerepelni fog!

Sorrento sziklái is visszavárnak

Szintén egy visszatérés lehetne egy Duna menti túra keretében,a százhalombattai Sánc-hegy újbóli felkeresése.Itt ugye Gergővel még nem jártam,csak terveztük.Mónival voltam itt 19 nyarán,hogy most ki jön velem,azt még nem tudom.A túra nem teljesen ugyanaz lenne mint a korábbi.Érintenénk az érdi Beliczay-szigetet,nem hagynánk ki most sem az érdi Ófalut.Végül pedig felkeresnénk Érden a Kutyavárat.Jó hosszú túra lenne,de közelsége révén ez is teljesíthető este nyolcas hazatéréssel.

Kilátás a Sánc hegyről

Februárra is maradhat egy visszatérés.A Vértesben szeretnék visszamenni a Körtvélyesi temetőhöz és a Vitányvárhoz,ahová szintén a Gergővel megélt túrák emlékei fűznek.Most is mint egykor Szárligetről indulna a túra,de most ide is térne vissza.Talán ez a túra is teljesíthető este nyolcra.Mindenképp szeretném februárra tolni ezt a bulit,amikor már egy picivel tovább is világos van.De ha máskor sikerül az sem baj.

A Vitányvárhoz is visszahúz valami...

Ugye az elmúlt két évben három kisérletet tettünk rá,hogy elérjük Németkért egy túra keretében,mindhárom alkalommal nem sikerült a dolog,ilyen vagy olyan okokból,ez most mindegy.Ha összejön teszek egy próbát negyedszerre is,mert nem hagy nyugodni a dolog.Ám mostmár nem Dunaföldvárról inditanánk a túrát,hanem Alapról,tehát nem kelet,hanem észak felöl tennénk most egy próbát,hátha sikeresebbek lehetünk majd.Ez a túra tél végére tolodhat,de majd meglátjuk.

Elérhető-e valaha is Németkér?

Hát ezek a tél tervei.Aki esetleg nyomonkövet az láthatja,hogy akad pár túra amely régi utakra,régi helyekre vezethet vissza és én úgy gondolom ezeket a terveket valaki súgallta nekem odaátról...így mindenképp azon leszek,hogy ezek összejöjjenek.Természetesen semmi sem boritékolja,hogy minden terv valóra válik,de ha tudom követni a nyár és az ősz iránymutatását,akkor most is összejöhet néhány.Ezeken kivül is bármikor bármi felütheti a fejét,egy hirtelen dolog,egy véletlen vagy bármi.Persze próbálok a saját terveim szerint haladni.Hát akkor kezdödjön a téli szezon!

Befejezésül még legyen itt az első Lussoniumi túra videója: