2020. szeptember 10., csütörtök

Átdaruzott éjszakák...

Igazából a délutános műszakból maradtunk benn éjszakára.Sajnos nem elöször,de mióta van ez a koronavírus járvány mizéria,az éjszakás műszak is megszűnt...Na de a szállítmány meg este a délutános űszak vége után érkezik vasúton.Így ilyenkor ezt megkell,hogy várjuk.Várakozás közben sem unatkoztunk,lőttünk pár fotót.

A mágnesdaru mágnese,elképesztő erősségű
Hatalmas 36 tonnás híddarukkal dolgozunk.Az egyik ugynevezett "c" horgos,a másik a képen is látható mágnesdaru.Komoly súlyokat képesek megemelni,hisz a 22 tonnás tekercs nekik annyi,mint nekem egy pár kiló élelmiszer a szatyorban.Persze ott kell,hogy legyen az ember figyelme a szeren.Szerencsére daruzásom kb.húszéves történetében balesetem még nem volt és remélem nem is lesz.

Csak a fotó kedvéért ültem rá
A délutános műszak persze annak végén le is lécelt,mi addig a vonatot vártuk.Ez ilyenkor este 10 és reggel 6 között bármikor jöhet,de szerencsére úgy szervezik,hogy sokat ne kelljen várnunk rá.Most sem kellett, fél 11 körül meg is jött a jószág a maga 21 vagon tekercsével.Egy vagonban három tekercs volt,ezt kellett leszedni,valamint a 21-ből hat vagoba vissza is kellett rakni készárút.

Kollegám a mágnes alatt,az arányokat pórbálja érzékeltetni
Hetek óta terjed már odabenn egy költemény amit az egyik Zámbó Jimmy dalból költöttünk át,ilyenkor ezt szoktuk énekelgetni.Íme a remekmű:

"Átdaruzott éjszakák,
Száz el nem mondott szó...
Látod ez vagyok én,
Csak egy daruzó manó

Még nem daruzhatok!Még nem.Én daruzni akarok!
Adj darut nekem! Ó ég!Szólj,hogy még hozzon tekercseket!
Adj tekercseket nekem!Az kell!Még pakolni akarok!
Még nem pakoltam el,még nem.Úgy fáj nagyon!"

Megemeltem egy tekercset a kép kedvéért.Képzeld el amikor ez 5-8 méter magasságban lóg és úgy szállítjuk...
A vagon szedéssel és rakással nagyjából másfél óra alatt végeztünk,hisz két daruval dolgoztunk.Ez jónak mondható idő.Ilyenkor a végén pedig ejöhetünk haza.Délutános héten tehát akadhat két-három olyan műszak amikor rákell még húzni,szerencsére ezt persze ki is fizetik.Hát ilyenek az átdaruzott éjszakák,olyankor amikor nincs túra és nincs meccs...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése