2018. május 27., vasárnap

Tavaszi összefoglaló és értékelő

Mint mostmár minden évszak végén,most is összefoglalom a tavasz túrázási eseményeit amik megestek velünk.Tavasszal már nem várható több túránk,így nézzük meg hogyan alakult ez az évszak.Ugye úgy terveztük,hogy hét túrát szeretnénk tavasszal megtenni plussz egy vagy két meccstúrát.
Nos a tervek sikerültek,ha nem is teljesen úgy ahogy szerettem volna,de a siker a lényeg.Megvolt a hét túra és a két meccstúra is.Na akkor ime a részletek:

A kamu Egri várnál a Pilisben
Rögtön március elején pótoltuk a februárban elmaradt bakancslistás túránkat ami a Kevélyeken vezetett végig.Pazar túra volt még nagy-nagy hóban.Csodás látnivalók kerültek útunkba,bár rendkivül hideg volt.Kicsit meg is fáztunk itt Gergővel,de fenetikus élmény volt ez a kirándulás amelyen négyen vettünk részt.

Másfél hét sem telt bele,hála a hosszú hétvégének március 15.-én már a márciusi bakancslistás túránkra indultunk Csókakőre a Vértesbe.Még kicsit betegek voltunk Gergővel,de nem hagytuk elmúlasztani a jó kis túrát.Csókakőre érve esett az eső.A vár a környék a Vértes gyönyörü volt.Menetközben módosítottuk aztán ennek a túrának az útvonalát.Eredetileg Csókaköre jöttünk volna vissza,de féltávnál úgy döntöttünk Mórra megyünk le.Jó döntés volt ráadásul délutánra jó idő is lett.Ezen a túrán is négyen voltunk.

A Csókaköi várban
Egy be nem tervezett túra következett húsvét hétfőjén.Sajnos elég rossz idő volt húsvétkor,eredetileg nem is hétfőn szerettünk volna menni,de így alakult.Az új velencei kilátó hetek óta ott volt a bögyünkben,kiváncsiak voltunk rá,így ide jöttünk megnézni azt,egy kis túrázással egybekötve.Itt már viszonylag jó idő volt,de kabát még kellett.A kilátó szuper volt,bár óriási volt a tömeg.Erős szélben folytatódott a túra aztán,a közeli Sukoróra mentünk át.A rövidsége ellenére ez is klassz kis buli volt.Ezen a túrán hárman voltunk.

A velencei kilátóban
A velencei kirándulás után egy meccstúra következett.Budapest 17.-ik kerületébe kisértük el csapatunkat.Kicsit szétnéztünk itt is,de a környék nem igazán nyerte el a tetszésünket.A csapat meg egy erősen elcseszett szezon kellös közepén volt,a győzelem gyógyír volt a csalódásokra.Április közepe felé standáltunk már,de a kabátot még mindig eltudtuk viselni.

Meccstúra után tervezgettünk egy Tolnai-hegyhátas túrát,de ez nem jött össze.Összejött viszont egy környékbeli túra.Seregélyesről kiindulva a Dinnyési fertőt jártuk be.Nem volt teljesen jó idő,de itt már végre nem kellett kabát.A fertő nem okozott csalódást,bár a sok belvíz miatt egyes területeket nem értünk el.A fertő után még megnéztük a dinnyési várparkot,majd elindultunk Pákozdra ahol a hatalmas Miska szobrot akartuk megnézni.Pákozdot elértük ugyan,de a velünk túrázó két hölgyemény eddigra már teljesen elkészült erejével,így a szoborig már nem jutottunk el.

Át a Dinnyési fertőn
Újabb meccstúra következett,de nem focimeccsre.A Budapesti ATP 250-es versenyre mentünk el haverommal a Kopaszi gátra.Meglehetösen meleg volt már.Szuper volt minden,kivéve,hogy majdnem odaégtünk a lelátóra.Kitalálhatnának már ide is egy fedett lelátót.Jó buli volt ez is,bár én a férfi teniszt annyira nem élvezem mint a nöit...Élvezetes volt a szünetben elfogyasztott sör is.

A teniszversenyen
A Kopaszi gát után következett a tavasz egyik fő túrája.A Mecsekbe indultunk a Réka-völgyet végigjárni.Mint írtam korábban jelenleg a Kelenföldi vasúti pálya felújitások miatt nem olyan egyszerü a vonatközlekedés a Dunántúlon.Ezt most úgy tudtuk megoldani,hogy kocsival mentük le Sárbogárdig ahol vonatra szálltunk és úgy értük el a Mecseket.Visszafelé ugyanez volt,Sárbogárdig jöttünk vonattal,onnan autóval haza.
A túrán négyen voltunk és a Mecsek hozta a szokásos magas színvonalát.A Réka-völgy csodálatos volt,majd folytattuk a túrát Püspökszentlászlón át a medvehagymás felé.A túrát pedig Hosszúhetényben fejeztük be.Ez volt az év eddigi legjobb kalandja.

A medvehagymásban
Ezekután következett a pincefalvak túra,amelyre szintén négyen mentünk.Bölcskéről Dunakömlöd érintésével Paksra tartottunk.Elsösorban a bölcskei és a paksi pincefalvara voltunk kiváncsiak,amelyek nem is okoztak csalódást.A túra annak ellenére,hogy szinte végig sík terepen haladt meglehetösen nehézkesnek tűnt,de bírtuk a strapát.Jó buli volt összeségében ez is.

Síneken haladt a pincefalvak túra egy szakasza
Picefalvak után pünkösdkor került volna sor a Badacsonyi túránkra.Ezt szántuk az év fő túrájának,azonban több okból is kifolyólag a túra elmaradt.Alighanem nem is kerül rá idén sor,hacsak valami csoda nem történik.Így ez most ugrott.
Így mit volt mit tenni,pünkösdkor leugrottunk a közeli Révbérpusztára egy kis túra keretében amely Dunaföldvárról indult és Solton végzödött.Révbérpusztán minden pünkösdkor vannak programok,ám az idei messze emaradt várakozásunktól.ráadásul óriásit csalódtunk amikor az étlapon is szereplö babgulyást a személyzetnek tartották fent...el is határoztunk soha többé nem jövünk Révbérpusztára.

Révbérpuszta
Tehát az elözetes tervem sikerült: a hét túra és a két meccstúra,mégha a Badacsonyi túra el is maradt.Így nem lehetünk elégedetlenek,főleg az áprilisi hónap volt a csúcs amikor is minden hétvégére jutott valami.Soha rosszabb tavaszt!

A folytatásról a nyári tervekről pedig majd június eleji bejegyzésemben írok!