2021. szeptember 1., szerda

Őszi elképzelések

Szeptember 1. és már kezdetét is veszi nálunk az őszi szezon.Az elmúlt évtized a bizonyság rá,hogy kétség sem férhet hozzá,hogy ez a legszebb évszak és ez a túrázásoknak leginkább kedvező évszak.Régóta tudjuk,hogy kb.a szeptember 20.-tól a november 10-ig tartó időszak a legeslegszebb a természetben,persze pár nap ide vagy oda tolódás még benne van a pakliban.Természetesen a év legszebb időszakában sem akarunk túra nélkül maradni és igyekszünk is minél többször belevágni a lecsóba.De újfent sok-sok dologtól függ sikeresek leszünk-e vagy sem.Legfőbb ellenségünk most is a koronavírus járvány.A rendkívül intelligens vírus negyedik hulláma már itt van a kertek alatt és kérdés,hogy hőn szeretett kormányunk milyen intézkedésekkel nehezíti majd meg újra az életünket.Bízunk benne,hogy utazni még majd azért,ahogy eddig is,lehet majd.Az elmúlt évszakok rendre jól alakultak minden nehézség és korlátozás ellenére is,hiszen pazar sorozatot tudhatunk magunk mögött.Ezt a tendenciát szeretnénk továbbra is megtartani.

Szigligeti vár

Olyan konkrét tervek,bakancslisták mint a Gergővel megélt éra alatt volt,most sincs.Nagyon tervek sincsenek.Ötletek vannak,elképzelések,álmok amelyek nem szentírások és bármikor módosíthatóak.Én felállítok most is egy listát,azt meglátjuk mi jön össze belőle,vagy éppen aktuális túratársaim hajlanak-e rá,vagy akad más elképzelésük.Tehát az őszi tervek azok csak elképzelések.Bármikor bármelyikük előjöhet valami mással.Ráadásul most úgy fest bővül ősszel a túratársak köre,erről most többet nem mondhatok,meglátjuk így alakul-e.Ha igen nyerünk vele,mert az esetleges új túratársunknak autója is van,amely olykor majd jól jöhet és egy kicsit kinyithatja a kaput távolabbi tájak felé is.Lássuk akkor az elképzeléseket a túrákat illetően.

A Köröshegyi-völgyhíd

Én már nem nagyon akartam belevenni az idei célokba,de Zolika barátom "erősködésére" bevettük a listába a Szigligeti várat.Ez egy nagyon régi álom,nagyon régi tervem.Még Gergővel álmodtuk meg,majd Zolika éltette tovább ezt a tervet,hogy ne hamvadjon el.Így most jelenleg úgy fest ezzel kezdjük az őszt és az első túránk ide vezet majd.Talán Gergő is segít odaátról,hogy ez valóra váljon,hiszen mindig segít...!Szigliget után térnénk vissza a Köröshegyi-völgyhídhoz.A tavalyi túra itt félig-meddig sikerült csak.A nagy meleg miatt csak a felét jártuk be a tervezett útnak,ráadásul az itt készült filmem sem sikerült.Már elhatároztuk,hogy visszatérünk és elmegyünk majd egészen Zamárdiig.Ez a túra szeptemberre tökéletes választásnak tűnik.

Gaja szurdok

Tartozom Móninak egy várostúrával az elcseszett Szolnoki buli helyett,amolyan kárpótlásul.Szeptemberben vagy októberben így Szentendrére mennénk.Ez nem is túra lenne,csak egy csavargás.Kilenc-tíz túra sikerült az elmúlt évszakokban,ennyit most is szeretnék megvalósítani,ehhez viszont a havi három átlagot hozni kellene.Így szeptemberre van egy harmadik elképzelés is,a Bakonyba mennénk a Gaja szurdokba végre.Ez is egy régi terv,de rendre húzódik,halasztódik.A túra Bodajkról indulna,ám az,hogy hol végződne az még kérdéses.Ez függ a lehetséges új túratársunktól.Majd meglátjuk.

Az októberi túrákkal még némileg homályos a kép.Amiket a legjobban szeretnék,természetesen lesz Egyenesen át azaz Gergő emléktúra,október második felében.Ez alap,mert ha más nem is,de ez lesz!Ezenkívül továbbra sem szeretnénk szabadulni a Balaton-felvidéktől és a Tihanyi-félszigetre szeretnénk visszatérni,főleg most azokra a részekre koncentrálni ahol még nem jártunk.

Barátlakások a Tihanyi-félszigeten

Októberben jó lenne visszatérni az Essegvár környékére is.Ugye itt még adósak vagyunk a Mayer Antal kilátóval és ha már itt járnánk,akkor megnéznénk a közeli Tiszafást is.Azt mondják októberben a legszebb... Aztán szívem szerint visszatérnék Grábóc környékére is.Itt is adósak vagyunk a Bonyhád - Grábóc közötti szakasszal,na és ha már itt vagyunk,talán elmennénk Szálkáig is.Ha minden összejönne akkor októberben akár négy túránk is lehet.Nem hiába hisz ez talán a legszebb hónap.

Hogy őszi finálés túra lesz-e nem tudom.Vagy valamelyik túra automatice azzá válhat.Erre legnagyobb esélyes az Egyenesen át túra vagy a novemberre most még csak megálmodott Holdvilág-ároki túra.Négy éve ekkor jártunk Gergővel a fantasztikus Holdvilág-árokba,az évforduló környékén jó lenne ide visszatérni...

Holdvilág-árok

Ha Isten is megsegít novemberben is visszatérhetünk a Balaton-felvidékre,igaz most "csak" az elejére.Balatonkeneséről tennék egy túrát Balatonfűzfőre.Egy újabb kilátót éríntve.Novemberben jöhet egy újabb régi terv,a Vértesben szeretnék elérni végre valahára a Gánti vörös részt,amely olyan mintha a Marson járnánk.

Hát ezek dióhéjban az őszi elképzelések.Ezek aztán ismét sok új csodához vezetnének minket.De mint írtam ezek valóra válása sok dologtól függ.Az elmúlt éveket figyelembe véve a terveink azért olyan 70-90%-os arányban valóra válnak.Azt is újra leírom,hogy mindez nem szentírás,bármikor változtatható bármilyen okból.Egy-egy túratárs is előjöhet egy új,jó ötlettel.Zolika álltalában jön arra amit én kitalálok,egy-egy túra a ő ötletéből szövődik össze.Manó az aki kiszokott találni évszakonként egy-két túrát,ez most is esélyes.Tizedes barátunkat most műtik sérvvel szeptemberben,vele az ősszel még biztos nem számolhatunk.Esetleges új túratársunknak pedig teret adunk,ha ő előjön valamivel és ha jó akkor megyünk utána.

Kilátó Balatonkenesén

Így fest előzetesen az ősz.A meccstúrák egyenlőre esélytelenek,pedig fantasztikusan szerepel a csapat... A blogban változás nem lesz,ősszel is sokat emlékezem majd Gergőre,hiszen nyakunkon az ezredik nap...most lesz az emléktúrája is és az utolsó túra évfordulója is,valamint a névnapja.Na és persze a nyomában járok idén ősszel is!