2019. szeptember 1., vasárnap

Őszi tervek

Végre itt a várva várt szeptember!Kezdödik az ősz,a túrázásilag legjobb és leglátványosabb évszak.Na persze még itt szeptember elsején tartja magát a kánikula,de remélhetőleg már csak ideig-óráig.Néhány hét és megkezdödik a természet legszebb pompája az őszi színjáték amit én speciel imádok.Az év legkellemesebb szakasza ez,ami nagyjából szeptember utolsó hetétől november közepéig tart.Ez az az időpont amikor a legjobb túrázni!Hát szeretnék idén is amikor csak lehet kimenni majd a természetbe.Konkrét kőbevésett terveim persze nincsenek,csupán vannak dolgok amiket lehetőség szerint megszeretnék valósítani.Ezekről szól ez a bejegyzés.Ugye sajnos Gergő távozásával,nem tudok olyan túrákat tervezni mint tavaly ősszel amikor is olyan látványos túráink voltak mint a Pilis-tető a Vaskapuval,vagy a Baglyas-hegy a Bakonyban és a mára már exluzívvá vált Salabasina-árok.Jelenlegi túratársaim nem alkalmasak ilyen kaliberű túrákra és hát annak is örülök ha eljönnek velem,így próbáltam olyan túrákat összeszedni amit majd ők is bírhatnak.

Máré vár,idén eljutok-e?
Ugye itt van a Máré vár.Amit még nem temettünk el teljesen idei terveink közül.A tragikus,vagy inkább már komikus tömegközlekedés miatt a vártól való hazautazás nem teljesen biztosított,erről írtam is korábbi bejegyzésemben.Úgy tudunk hazajönni,ha viszonylag korán indulunk vissza,ez pedig azzal jár,hogy egy ide vezető túrán megkell majd szaporítanunk a lépéseinket,de úgy döntöttük bevállaljuk!Ám vannak a dolognak buktatói.Az első az,hogy a vár idén csak szeptember 15.-ig tart nyitva,tehát addig kéne valamit viritanunk.A másik az,hogy akkor az idetartó túrának akkor két időpont felelne meg: szeptember 7 vagy 13.A gond az,hogy hetedikére virradóra éjszakás leszek,mire végzek elmegy a vonat amivel oda tudnánk menni..13.a pedig péntekre esik,akkor délutános vagyok.Na most ha a kettő közül valamelyikre kapok szabit akkor elmegyünk,ha nem akkor nem.Akkor eltesszük jövőre.Amúgy 14.-szombat is jó lehetne meg 15.-e vasárnap is,de elöbbin Rúzsa Magdi koncertre megyünk,utóbbin meccsre.

Ez a hegy rejti a Báracháza barlangot
Ha a Máré vár nem jön össze,akkor viszont úgy fest a dolog,hogy elmegyünk majd a Vértesbe.Csákvárról indulnánk a Báracháza barlang érintésével mennék a marsbéli tájnak is beillő Gánt környékére.Ennél a túránál is az időpont kérdéses,a legvalószinűbb szeptember 21,de persze változhat,az is,hogy akkor is eljövünk ha a Máré váras túra sikerül,és lehet akkor sem jövünk ha minden sikerül.De tervbe van véve ahogy azt írtam.

Aztán visszakarok térni a Csepel-szigetre a három évvel ezelőtti ráckevei túrára invitálnám el a többieket és csinálnám meg újra.Ez egy kifejezetten könnyű és kellemes túra és az ősz folyamán bármikor megvalósítható.Persze hasonlóan mint három éve most is az október lenne a legjobb rá.

Ráckevei vízimalom
Szeretnék még az Alföldön is túrázni egyet,a hónapok óta húzodó túrát megvalósítani amely ahhoz a bizonyos Csonka toronyhoz is vezetne amelyről talán májusban vagy júniusban írhattam.A túra nem fejeződne be a toronynál hanem elmenne egészen a Kolon-tói rezervárumig.Tehát Akasztóról indulnánk,Soltszentimre érintésével Izsákon fejeznénk be a túrát.Remélhetőleg ez is összejön októberben vagy novemberben.

Kolon-tó
Visszakarunk menni a Sas-hegyre Budapestre,ugye itt szaladtunk alá a dolgoknak augusztusban amikor is zárva találtuk a tanösvényt és ide máshogy nem lehetett bemenni.Mivel ezt Gergővel sokat tervezgettük,mindenképp vissza szeretnék ide jutni.Ez a túra azonban édeskevés,ez mellé még kikell találni majd valamit.Valószinű lemegyünk majd újra a Farkasréti temetőbe hisz akkor csak az egyik felét jártuk be a hőségben,most belehet majd a másik részét is.Na és esetleg felmennénk még a Gellért hegyre is vagy a Budai várba.Majd hozza a dolog magát.A túra bármikor megvalósítható az ősz folyamán.

Sas-hegy Buda szívében
Október 23-án ha összejön vagy környékén következne újra az Egyenesen át túra amelyet Gergő emléktúrának nyilvánitottunk!Ezt közösen.Hiszen talán ez volt a valaha volt legjobb hangulatú túránk tavaly október 21-én.Na és tavalyelőtt is voltam ezen Gergővel.Így erre ha törik ha szakad mindenképp elmegyünk újra és ez lesz minden évben a fő Gergő emléktúra!A szokásos útvonal Nagyvenyim-Mélykúti erdő-Perkára,egyenesen át.Mondom a legvalószínűbb időpont október 23.

A színes mélykúti erdő
Na hát ezek a fő terveim,amiket szeretnék összehozni.Persze lehet ez mellett sokminden más is,lehet teljesen más is mint ezek.Van még egy titkos tervem.Ugye az őszi finálét minden évben valami klassz helyen néztük meg Gergővel.Ezzel a hagyománnyal idén sem szeretnék szakitani,megpróbálom összehozni,de ez nem biztos,hogy sikerül,hogy az idei őszi finálés túra az Óbányai-völgyben a Mecsekben kerüljön sorra november 2-án!Ha nem sikerül akkor kimegyeik ide a közeli Csiprik-rétre Gergő három fájához és ezúttal akkor ott lesz megtekintve a finálé...

Kevés szebb dolog van az őszi Óbányai-völgynél,de a képen látható
menyasszony szebb./fotó Deutsh Richárd/
A végére marad a csattanó ami persze nem biztos,hogy valóra is válik.Az egyik dunaújvárosi facebook oldatól megkértek -látva a videóim a képeim és a blogom-, hogy vezessek le egy túrát majd a Pentele-hídig.A túrát ők leszervezik,meghírdetik csak annyi,hogy én vezessem.Az oldal üzemeltetője jelenleg nyaral,mondta majd megkeres ez ügyben.Ők nem ismerik a Dunaújváros - Pentele-híd közötti részt,nekem ez meg már egy ösklasszikus.Hát majd meglátjuk lesz-ebből valami,ha igen készséggel levezetem oda a túrát.

A Pentele-híd
Szóval akkor ennyi amit jó lenne megvalósítani.Minden változhat persze,konkrét terv olyan mint Gergővel volt nincs,de egy váz,egy vázlat ahhoz,hogy mégis merre szeretnék menni.Még egy túra ami függ: a Ferihegyi repülőteret megkerülő túra amit nagyon tervezgettünk Gergővel tavaly novemberben és amit szintén megfogadtam a halála után,hogy majd megcsinálom.Ez eddig még nem sikerült,de minden időszakban benne van a pakliban,hogy majd összejön,tehát ez sincs kizárva,hogy még az idén sorra kerül.

Hát akkor jöjjön a legjobb évszak,remélhetőleg sok jó bulival!