2019. szeptember 28., szombat

Gergő szigeténél jártam

Igazából nem is oda készültem.Kimentem a temetőbe tiszteletemet tettem Gergő és a többi hozzátartozóim sírjánál,sajnos már mindenki odaát van...aztán eljövőben onnan jutott eszembe,hogy egy hete tán a helyi Felső-Dunaparton jártam,onnan látszódott,hogy ismét alaposan levan apadva a Duna,így arra gondoltam lenézek a közeli Szalki-szigetre,hogy mi a helyzet ez ügyben.Meglehetősen borús volt az idő,de viszonylag meleg volt.Lesétáltam hát a temetőből a szigetre.

Rác templom a temető felöl jövet
Leérve láttam,hogy megkezdödőtt az őszi színjáték,itt-ott már kezdtek sárgulni a fák.Ugye többször leírtam már ebben a blogban,hogy számunkra mindig is ez az év legkedveltebb időszaka,az őszi színjáték ideje.Ami álltalában szeptember utolsó hetétől,november közepéig tart.Ilyenkor a legszebb a természet,ilyenkor a legjobb túrázni,ilyenkor vannak a legjobb idők.Szóval ez volt a kedvencünk,nekem is és Gergőnek is.Kezdte a természet az őszi pompáját mutatni,amelyet örömmel vettem.A szigeten meglehetősen sokan mozogtak,de zsúfoltság azért nem volt.Mentem hát körbe az északi részen úgy ahogy azt mindig is szoktuk amikor itt jártunk.

A Szabadstrand-öböl és a város
A Szabadstrand-öböl vízszintje nem volt mérvadó,hiszen itt zsilippel szabályozzák a vízszintet.Végre letudtam menni az észak-nyugati csücsökbe,ide az elmút 10 évben egyszer sem sikerült,mert mindig volt itt legalább egy horgász.Persze a nyomukat most is észre lehetett venni,hiszen volt eldobva papír is meg konzervdoboz is... na de végre innen is tudtam egy fotót lőni,noha ez a ború nem igazán kezdvezett a P20 prónak... Ettől függetlenül ez a rész mindig szép,minden évszakban,minden időben.

A zsiliphíd
Ezután rámentem a zsiliphídra,ugye az innen való kilátás az egyik nagy kedvencem,többször írtam már ezt is.Ugye az öböl felöl bőven volt víz benne.Ám a másik oldalra kinézve már látható volt,hogy alig-alig van víz a mederben,valóban levolt apadva a Duna.Így már gondoltam,hogy esélyes a dolog,hogy újra átlehet menni a szigetekre.Így hát a zsiliphíd után elballagtam a sziget észak-keleti csücskébe.

A kedvenc rész....
Valóban levolt apadva a Duna,ha nem is a legteljesebben,de éppen eléggé ahhoz,hogy legalább az Első-szigetre átlehessen menni.Ha már lejöttem,gondoltam akkor átmegyek arra.Mindig is imádtuk ezt a környéket,a szigetek,a holtágak felérnek egy valóságos mesevilággal.Sétálva az Első-szigeten eszembe jutott,hogy Gergővel jártam itt utoljára,igaz velünk voltak a többiek is Ez volt az a túra.Ettől kicsit elszomorodtam,de aztán feltűnt Gergő-szigete...!

Száraz az út az Első-szigetre
Láthatóan levolt apadva azokon a részeken a Duna amely,egy újabb itt megejtendő túrához kell.Ám az Első-sziget végénél hiába volt leapadva,még annyira sáros és iszapos volt,hogy az már nem tette lehetővé,hogy átmenjek Gergő-szigetére.Aki nem tudja miről van szó,mi az a Gergő-szigete az olvassa el ezt a bejegyzést,aztán jöjjön vissza ide.Megvárom.
De ez is megnyugtatta a lelkem,hogy itt voltam Gergő-szigetével szemben,alig pár lépésre tőle.Na és ugye a beígért tábla nincs elfelejtve,elfog készülni és átlesz vive oda.


Szemben Gergő-szigetének legdélibb pontja
Még elmentem az Első-szigetnek is az észak-keleti csücskére,innen rálehetett látni a Pap-szigetet és Gergő-szigetét elválasztó holtágra.Bár olyan jó 250 méter körül lehetett onnan,úgy tűnt az most is kivan száradva.Mindez azt jelentette,ha a héten megúsznánk különösebb csapadék nélkül,akkor egy hét múlva lelehetne jönni erre újra túrázni egyet.Ha így lesz lejövök,lecsábitom a többieket is.Mondjuk mondja az esőt a hétre...Ritka lehetőség lenne amúgy,mert az még nem fordult elő,hogy két egymást követő évben megnyiljon az út a szigetek és a holtágak felé.


Balra Gergő-szigete,jobbra a Pap-sziget,köztük a holtág
Na szóval,jó lenne erre eljönni a jövő héten vagy a következő hetekben,nagyon szerettük mindig ezt a környéket.Most azonban nem mentem tovább,ugye félő volt,hogy az iszapba esetleg belesüppedek,így nem mentem át a szigetre.Elindultam vissza a Szalki-szigetre,majd elsétáltam egy közeli buszmegállóhoz.Onnan helyijáratos busszal szándékoztam hazamenni,jött is.Aztán a busz defektet kapott,így két megállóval később mehettem gyalog haza.Így megint megvolt egy be nem tervezett sétából lett kisebb fajta túra.

Mögöttem Gergő-szigete

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése