2017. március 8., szerda

Túra a Gellért-hegyre

A pilisi túra után (amelyről itt olvashatsz) döntöttünk úgy,hogy hazafelé még felmegyünk a Gellért-hegyre.Volt még időnk,bár október vége volt hamar kezdett sötétedni.De éppen ezt akartuk,sötétben megcsodálni Budapestet a hegy csúcsáról.Pilisvörösvárról visszafele jövet vonatunk a Nyugati-pályaudvarra érkezett be.Onnan gyalog eljöttünk a Jászai Mari térig ahol felszálltunk a 2-es villamosra.A Fővám térig mentünk,itt pedig a Szabadság-hídon át megkezdtük a túrát.
Különösebb tervünk az útvonalat illetően nem volt,a Szabadság szoborhoz akartunk felmenni.Jelzett turistaútak itt nincsenek,de nem ig igazán szükségesek,meg amúgy is.Jártunk már erre.

Lentről a kereszt
A Gellért térnél kezdtük meg kapaszkodásunkat a hegyre.Késő délután volt,de sötétedésig még volt vagy 40 perc.Így lassitottunk a tempón,úgy akartuk mire felérünk már sötét lesz.A Sziklatemplomnál lévő keresztnél bontakozott ki elöször a kilátás.Még nem volt benne semmi különös,persze a lemenő nap fényében is szép volt a főváros ezen szakasza.Rengetegen voltak a hegyen és főleg külföldiek.Itt kértek meg minket elöször,hogy fényképezzük le őket.Mentünk felfelé csiga tempóban.Fokozatosan értünk egyre feljebb és feljebb a betonjárdákon/utakon.Több helyről is egyre szebb és szebb kilátás bontakozott ki.

Felfelé a keresztnél
Lassan kezdett egyre jobban sötétedni a felfelé vezető lépcsökön meg alig lehetett elférni a sok turistától.Végül sikerült feljutni úgy a szoborhoz,hogy pont akkorra sötétedett be.Többen voltak a szobornál mint egy jobb MTK meccsen,de élvezhető volt a dolog,főleg a kilátás a fényekben úszó Budapestre,Egy évvel ezelött a várból is láttunk már valami hasonlót,az is megkapó szépségü volt,de ez is...

Budapest alkonyatkor
Magyar szót hallani sem lehetett és valóban ahogy körülnéztem csupa-csupa külföldi volt,főleg alighanem kínaiak.De mindenki tudta hogyan kell egy ilyen helyen viselkedni.A kilátópontokhoz nem volt egyszerü odaférközni,de azért sikerült.Innen főleg dél és dél-kelet,kelet felé nyílt kilátásunk.Élveztük a dolgot vagy félórát biztosan,majd elsétáltunk a hegy északi része felé.Erre sem volt kevesebb a turista az esti hatórás időpont ellenére sem.A hegy északi oldalán persze főleg észak felé csodálhattuk a kilátást elsősorban a Budai várra.Ez is lenyügöző volt!

Fényfürdő
Vonatunk a Déli pályaudvarról hétkor indult,így több időt már nem akartunk a hegyen eltölteni,megkezdtük az ereszkedést a hegy észak-keleti oldalán a korom sötét erdőben.Leérve a Gellért szoborhoz újra külföldi turistákat kellett fotóznunk.Aztán lassan leértünk az Erzsébet-híd budai hídfőjéhez,itt megvártuk az 56-os villamost amelyen elmentünk a Délibe ahol elértük a vonatunkat.A nagy túra után ez a kis kiruccanás is jó volt,ráadásul látványos is volt,így fáradtságot nem is éreztünk.